Hjälp, alltid hungrig!
Jag är alltid hungrig! Jag går upp i vikt sakta men säkert och jag trivs _inte_ med min nya kropp! Inget kul att bara ha kläder för att dölja valkar o mage...det är mest på magen som fettet har satt sig...
Problemet är att jag ständigt är hungrig. Jag har provat att äta på olika sätt: stora måltider, många små måltider, LCHF, utesluta socker o snabba kolhydrater, äta massor av grönsaker, olika slags frukostar, äta precis vad jag känner för...
jag äter allt utom rött kött.
Jag är alltså verkligen _fysiskt_ hungrig, det handlar inte om något sug eller så.
Alltså VAD ska jag göra? det är tärande att gå runt och vara hungrig jämt o ständigt. Särskilt när man känner att man
a) äter mer än omgivningen
b) blir allt fetare trots hungern!
En matdag:
Frukost:
1 portion havregrynsgröt med 1 dl frysta lingon. The.
Hungrig efter mindre än en timme.
Mellansmål:
The o en knäcke med lite mjukost.
Hungrig både innan o efter.
Lunch:
Stor tallrik hemgjord grönsakssoppa (alltså en alldeles full tallrik!)
2 knäcke med mjukost.
Ett glas vatten.
Hungrig efter ca 45 minuter.
Mellis:
1 äpple
Hungrig både innan o efter.
Middag:
Stekt panerad spätta, 1 stor potatis, 1 dl yoghurtsås, mycket råa grönsaker (morot o blandad sallad, 1/2 tallrik), ca 1 dl gröna ärter.
Proppmätt! Sedan hungrig igen efter en timme....
Jag har nyligen varit hos läkaren pga viktuppgången osv o kollat sköldkörteln o annat men allt var bra. Jag är frisk som en nötkärna.
Läkaren sa lite spydigt att jag nog sitter mer stilla nu än innan bara.
Jag rör på mig så mycket jag hinner, promenerar nästan varje dag snabbt en timme, simmar en gång i veckan, tränar när jag hinner för allt annat som måste göras (jobba...ta hand om hem o barn...)
Jag sover lagom länge o bra, och är inte stressad.
Hjälp?!?!