Anonym skrev 2011-03-15 13:58:31 följande:
Han fick svar på alla sina frågor. Jag gick dit motvilligt och endast för hans skull eftersom jag inte hade några frågor och redan hade bearbetat separationen innan jag flyttade. Men rådgivaren frågade oss om vårt förhållande från början till slut sedan fick vi ställa frågor till varandra och hon svarade! Helt fantastiskt var det att hon svarade precis det jag ville säga honom, men inte kunde få fram så tydligt som hon sa det.
Vi pratade också om hur vi skulle agera med varandra nu. Vad som var ok och inte och vi kom fram till vilken slags relation vi ville ha.
Jag blev av med alla mina skuldkänslor som jag haft för att jag splittrade familjen.
Jag har också skuldkänslor, varför lämnade du?
Anonym skrev 2011-03-15 14:01:07 följande:
Lever ni båda ensamna nu eller har ni nya relationer?
Jag blir lite fundersam över att du inte har gått vidare efter ett helt år fast det var du som tog beslutet. Är det honom du saknar eller en relation över huvud taget? Du blandar inte ihop saknade med något annat? Skuldkänslor över att du lämnade honom t ex?
Jo, det kan mycket väl vara så! Jag kan inte längre reda ut mina känslor. Jag vet liksom inte längre vad som var fel. Allt jag minns är att jag inte mådde bra i vår relation. Han gjorde dock inga fel. Jag var helt enkelt inte alls kär i honom- såg honom som min bror/bästa vän men inte mer.
Jag lever i en ny relation men inte han. Han har "flyktiga" relationer och jag bor tillsammans med min nya. Är verkligen tokkär i min nuvarande man. Men ändå spökar barnens pappa något enormt helt plötsligt. Jag fattar ingenting längre och det känns verkligen som jag går sönder snart...