• johansfru

Hur göra med kissandet på färjan?

Jag förstår att de flesta tycker att det här är en korkad fråga men jag måste ändå få fråga. Hur gör man när man rastar sin hund på Finlandsfärjan, typ Viking Line. Jag undrar eftersom vi funderar på att åka till Finland i sommar. Bajsandet är ju inte så svårt för det är ju bara att plocka upp, men kisset. Finns det särskilda små rastområden för hundarna? Måste man försöka fånga kisset också i en påse? Eller hur gör man? Någon som åkt och kan svara på detta.

• Svar på tråden Hur göra med kissandet på färjan?
  • Raskask

Jag åkte med finlandsfärja rätt ofta för några år sedan och  då fick man rasta på bildäck ibland, och ibland på promenaddäcket. Lite snuskigt bland folk liksom, men det var personalen som pekade ut var det gick bra att rasta hunden. Hade med en petflaska med vatten som jag sköljde med. Men fråga personalen, det åker med hundar på varje resa typ, så de är väldigt vana.

• johansfru

Tack för tipset! Hade ingen atnke på det där med vatten, men det var ju en bra ide.

• Raskask

Kan tillägga att ena hunden absolut vägrade att kissa på färjan, oavsett. Hon höll sig envist och väl i land sedan satt hon i tjugo minuter och skvalade. Inte alldeles ovanligt att hundar helt enkelt håller sig, fast det tar sådan tid. Man får rasta ordentligt strax innan man går ombord.

Svar på tråden Hur göra med kissandet på färjan?