Aquavit skrev 2011-03-17 13:34:36 följande:
Jag tycker det funkar jättebra med de fodrade galonställen, de är mjuka och smidiga, och jag tycker inte att det verkar på något sätt mycket sämre för barnen.
Det gör det för oss också och eftersom min son har varit väldigt knölig med att klä på så är det lättare med bara ett lager.
Nu när han (han är 3 år) klär på sig själv så är det också lättare för honom att ta på sig ett fodrat ställ än att först försöka knöla på sig fleecebyxor ovanpå sina vanliga byxor för att sen ta på galonstället.
Vi har betalat 399:- för ett fodrat Abekoställ och vi är jättenöjda med det.
Vi bor i Stockholmsområdet och använder det fodrade stället väldigt mycket, nu har han haft det i ca 3 veckor och är varken kall eller blöt när han varit ute några timmar trots de lite kyliga morgonarna.
Det är kanske bättre med lager på lager, men det beror ju också på barnet. Om det protesterar och inte gillar lager på lager så får man hitta andra lösningar. För oss (och personalen på förskolan) är det också smidigt om sonen kan klä på sig själv, för honom är de stora fördelen att han kommer ut snabbare eftersom han inte behöver så mycket hjälp.