• Lotten Wiklund

Bolibompasex

Hej hej
    jag arbetar med en reportageserie som handlar sexualitet och småbarnsföräldrar.

Är det jätteviktigt att sexlivet fungerar hela tiden eller kan man acceptera att det "ligger nere" under perioder?
    Är sexlivtet viktigare idag än för femtio år sedan? Om det är så, varför?
    Hur gör mammor och pappor för att kunna ha sex när huset och ibland sängen är full av ungar?

Nu letar vi efter personer som kan tänka sig att berätta om sin syn på det här.

Dels letar vi efter ett par som kan tänka sig att vara med på bild i tidningen och kan berätta lite allmänt om sexualitet under de år då barnen är små.

Sedan letar vi efter en pappa som kan tänka sig att berätta lite om det han tänker och känner kring ämnet.

Utgångspunkten för artikelserien är en studie som handlar om färäldrars utbyte av erfarenhet på föräldracommunities såsom Familjeliv.

Ring mig på 070-160 46 19 eller mejla på lotten.wiklund@dn.se

Allt gott!

• Svar på tråden Bolibompasex
  • Valente

Tycker det hade varit intressant att höra hur föräldrar med tonåringar tar sig till också. Det är ju nästan snäppet värre, ifall man har ungar som hela tiden hänger hemma, och som aldrig lägger sig om kvällarna/nätterna, och som äcklat glor på en ifall man skulle stänga in sig på sovrummet med sin kära. Kanske finns någon tråd om det här på FL... :)

• Lotten Wiklund

Ha ha ha, det är ju en aspkt av det hela.

Jag läste i en forskningsrapport soom handlar om just det här att den jobbigaste perioden för föäldrarna annars anses vara den då barnen är mellan fem och sju. Så länge kidsen är små kan man liksom lura dem lite, som att exempelvis ge dem lite glass och sätta dem framför Bolibompa medan föräldrarna tar en snabbis, Tonåringar är nartuligt ointresserade av sina föräldrar. Men en sexåring är nyfiken, företagsam och låter sig inte manipuleras.

Svar på tråden Bolibompasex