• PattyPatty

Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!

Missförstå mig rätt: Jag älskar min dotter över allt annat och vill bara att hon ska följa sitt hjärta. Vet hon inte om sin homosexualitet, eller inte vågar erkänna den, måste jag försöka hjälpa henne på vägen. Detta är min plikt som mamma.

Min dotter är 18 år, framgångsrik inom både studier (vill bli läkare) och vänskapskretsar, och är sedan ett år tillbaka i ett stabilt förhållande med en pojk i samma ålder.

Ni kanske tror att allt verkar "normalt" (no judgements) men här kommer varningstecknena:
    Hon har svart färgat hår, lite rakat över ena örat
    Hon klär sig inte kvinnligt alls - aldrig högklackat och tycker att tjejiga kläder är löjliga
    Hål i ena öronsnibben (är inte det ett hemligt tecken för homosexualitet?)
    En gång var min dotter och hennes tjejkompisar på gayklubb! När jag frågade varför sa de att det bara var "en kul grej". hmmmm? (wouldnt think so, im a mother, not a fool!!)
    Hon verkar inte alls vara fysisk med sin pojkvän.......

Det här gör mig besviken. Jag har alltid supportat henne i allt - varför släpper hon inte in mig längre? Faktum är att jag inte alls skulle bli ledsen om hon erkände att hon är lesbisk, tvärtom! Jag skulle ÄLSKA det.

Heja den fria själen! Tycker ni inte? Jag vädjar till er, hur kan jag få henne att erkänna?

• Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!
  • Philippa

Men låt henne vara, OM hon är lesbisk så kommer hon berätta när HON är redo......

• luckyme83

de där så kallade varningstecknen då har sett....det behöver ju inte betyda något överhuvutaget...
    bara för att man inte gillar att klä sig kvinnligt och har svart kortklippt hår...och sen att hon inte verkar vara fysisk med sin pojkvän ? vad vet du vad dom gör bakom stängda dörrar...

• KlasStures mamma

hihihi antar att du inte menar allvar

Jag fick mig ett gott skratt i alla fall och blev lite besviken när här inte var fler som hade gått på det och verkligen gett dig svar!

• Jess69

Du får väl helt enkelt vänta tills hon känner sig redo att berätta...OM hon nu skulle vara lesbisk,
    hon kanske är bi eller kanske inte riktigt vet ?

Det är säkert mycket som snurrar i skallen på henne ändå, så om jag vore du skulle jag backa,
    (och framför allt sluta leta anledningar till att hon ÄR gay)
    hon kommer prata med dig tids nog ändå..

• Pussakaninen

Amen snälla :S! Jag har också varit på gay klub och jag är inte gay för det.

Och angående dina "varnings teckan" så tycker jag dom är tramsiga.
    Otroligt många tjejer har svart hår, blandannat min syster & jag funderade även i vintras på det
    Man behöver inte vara lebb bara för att man inte har kvinnliga kläder, asså shit...
    Även detta är väldigt populärt bland många tjejer och är inget teckan på att dom måste vara lebb

Hade du varit min mamma hade jag faktiskt skämmts nu. Orka att du lägger dig i hennes liv. Säger hon att hon inte är lebb så är hon inte det. Man behöver inte vara det bara för att man klär sig lite annorlunda.

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Silverkatten06

Jag hoppas verkligen att det här är ett skämt som var avsett för sandlådan, för så där korkade föräldrar bör inte nån tonåring behöva stå ut med....

• mia1980

OM hon nu skulle vara lesbisk eller bi, så kommer det fram tids nog.
    Låt du henne vara i detta och låt henne i så fall komma på det själv.

Jag är bi och det tog FLERA år innan jag kom det, jag var vuxen 25 och hade ett barn. Levde i ett förhållande med en man som inte gjorde mig lycklig och jag började då upptäcka mitt intresse för tjejer.

Och de tecknen du har sett är inte alls tecken på att hon är lesbisk. Utan tecken på att hon fortfarande försöker komma på vem hon ÄR.

mariasegnalillablogg.blogspot.com/ ~~ Mitt liv i text och bild
  • KlasStures mamma

Oj nu börjar jag nästan skämmas... Menar du verkligen allvar TS?

• linjes

Määääh det betyder väl inte att hon är homosexuell

• Birgitta2

Varför i all världen vill du hon skall "erkänna" sin sexuella läggning? Den har inte du med att göra faktiskt. Ursäkta ordvalet. Det är hennes val och så länge du pressar henne kommer hon överhuvudtaget inte prata med dig. Låt tjejen vara. Eventuellt experimenterar hon med sitt utseende. Och väldigt många experimenterar med sin sexualitet utan att vara bögar-/lesbiska.

Svar på tråden Dotter lesbisk men vägrar erkänna det. Hjälp!