fleccefodrat regnställ
är det något bra att investera nu när de e kladdigt o blött ute? andas de eller barnet svettas i de?
har pops skal kläder men de blir ju så skitiga i detta väder så tänkte på flecceregnkläder
är det något bra att investera nu när de e kladdigt o blött ute? andas de eller barnet svettas i de?
har pops skal kläder men de blir ju så skitiga i detta väder så tänkte på flecceregnkläder
Jag har varit lite emot det, tycker barnen blir varma i dem. Har ändå det till mina pojkar, det är lite smidigare än att ta på både fleeceställ och galonkläder.
jag tycker det är jättesmidigt nu!
min svettis blir svettig i polarns skalkläder oxå, så då kan han lika gärna få svettas i galon
enklare, framförallt på förskolan, för honom att bara behöva ta på byxor och jacka. skalkläderna använder vi mer när det blivit lite varmare ute så han bara behöver ha "innebyxorna" under skalbyxorna.
har haft abekos fleecefodrade i 2 år, och jag tycker dom är superbra. och så enkelt att bara skölja av när man kommer in!
Ja, det blir varmt, men barnen kan röra sig fritt och de blirinte blöta. Min grabb har tunna mjukisbyxor och etn tröja under, det är lagom. Han har ett från Ellos, som är toppen!
jag har hellre skalkläder+ fleece under, gillar inte de där fodrade galonklöderna, det känns inte som att de andas någonting och blir väldigt instängt. Tar det inte lång tid för dem att torka också, man ska väl inte ha galonkläder i torkskåpet?
Ja gillar inte heller galonkläder med fleece. Utan kör fleeceställ under skalkläder eller under vanligt galonställ. Ska dom använda galonstället ute på sommaren så blir det ju jättevarmt med fleece i kläderna.
Jag tycker att det är jättesmidigt med fodrat galonställ; min 1½-åring använder det ute nu när det fortf är lite kallt, men ändå blött!
Kanon på dagis också!
galon i sig kyler ju också, jag tycker det är för kallt ute nu för det
Jag var emot det från början men har nu insett hur otroligt praktikst det är. Personalen på min dotters UR & SKUR-förskola älskar det då det underlättar påklädningen. Till sommaren har vi vanliga galonisar... Perfekt mellanplagg mellan vinter och vår samt mellan höst och vinter.
jag tycker didriksons fleeceregnställ är toppen -men har man barn som svettas mycket så kan det vara för tätt...
Didrikssons fleece-regnställ är super.
På sommaren får man naturligtvis ha vanliga regnkläder utan fleece.
Här kör vi med skalkläder från Polarn, skulle alldrig falla mig in att köpa fodrad galon då det inte andas. Har inte vanliga galonkläder heller utan bara skalkläderna och fleeceställ att ha under nu när det är lite kallare ute.
Fodrad galon verkar vara förskolepersonalens drömmkläder, men hur skönt är det för barnen, inte skulle ni vuxna vilja gå omkring i det?? Jobbar på förksola och föredrar riktigt vattentäta skalkläder på barnen.
Me Too fodrat regnställ Aron både andas och har avtagbar fleece.
Jag tycker det är jättebra, men jag skulle ju inte använda de på sommaren.. då har man ju vanliga regnkläder.. :)
Om du har POP´s skalkläder så har väl du säkert fleeceställ redan i ägo?
Om det är väldigt kladdigt ute så kan du köpa ofodrad galon billigt.
Det är individuellt om barn svettas i det. Vissa barn tycker inte det är nån skillnad o vissa barn badar i svett. Du får testa. lger157.com har billga ofodrade regnställ eller som en del tipsar om Ica Maxi.
Mina barn går oxå på Ur och Skur dagis och de föredrar helt vattentäta skalkläder eller ofodrad galon med separat fleeceställ än fodrad galon. Skönt o veta att de inte är bekväma av sig utan ser till barnets bästa inte vad som är enklas för dom o klä på.