Aktivitetsstöd vid utbildning?
Finns det någon här som fått aktivitetsstöd vid utbildning som inte är en av arbetsförmedlingens egna utbildningar?
Efter flera års arbetslöshet och då jag är en av de där hopplösa fallen som typ hamnat utanför systemet och aldrig tycks kunna få ett jobb så har jag tröttnat rejält och börjat fundera på studier igen. Arbetsförmedligen har tyvärr inga utbildningar i vår stad som direkt lockar mig. Nu har jag dock hittat en vuxenutbildning (ej af-utbildning) som tilltalar mig väldigt mycket och som jag så gärna skulle vilja gå, den skulle verkligen passa mig. Tror den skulle öka mina chanser till att få ett jobb väldigt bra också då jag idag helt saknar någon typ av yrkesutbildning. Den är på gymnasienivå, (800 poäng, tror det är 2 terminer) men tyvärr har jag redan förbrukat alla mina csn:dagar på den nivån då jag läste in gymnasiekompetensen på en folkhögskola för många år sedan.
Idag är jag med i jobb o utvecklingsgarantin (fas2). Min arbetsförmedlare är inte anträffbar denna veckan men tänkte ta upp frågan med henne så fort jag får möjlighet. Men man tycker ju att det borde ligga i deras intresse också att jag liksom kommer vidare någonstans... men det beslutet kanske ligger på försäkringskassan?
Någon här som fått aktivitetsstöd beviljat vid vuxenutbildning på gymnasienivå? Det kanske inte ens är möjligt?
Väljer att vara anonym då vi arbetslösa ofta får så mycket skit kastat på oss i detta forum. Har du något nedvärderande att säga som inte gäller min frågeställning så kan du låta bli att skriva öht!!!