• Pussakaninen

Nageln vrider sig

Jag ar ett problem med en utav mina naglar. Jag älskar att ha långa naglar och kan inte se mig själv med korta. Dock blev jag klämd i en bildörr som liten och tappade två naglar. Den ena kan jag leva med men den andra har alltid böjt sig, ser sjukt dumt ut! har inte stört mig så mycket på det innan men nu på senaste tid är det det enda jag ser & det enda jag tänker på. Den andra nageln som jag klämde har på senaste tid blivit lite räfflad eller hur man ska säga, typ bucklig, precis som om det skulle haft ådror..

Jag älskar mina naglar och har fruktansvärt bra kvalité på dem förövrigt (tycker jag) Men det är just denna som böjer på sig, redan från start eller hur man ska säga. Nu är dem ex inte så långa, lite mindre än 1 cm typ.

Kan jag på något sätt rätta till nageln? stör mig som fan på den -.- Finns det något tillskott jag kanske har förlite utav? Nageln har varit så ända sen jag började med långa naglar, typ 5 år. Den kan ha varit så alltid, men har haft dom välklippta då så dom har inte blivit vita eller hur man ska säga..

Ung & Gravid -Bebis i Augusti www.mylovingbaby.blogg.se
  • Svar på tråden Nageln vrider sig
  • Trivelina

Mest troligt är det klämskadan, blir något med "nagelproduktionen" när nageln bildas.

Kanske du vet en sak som jag har problem med, mina skivar sig som bara den! Helt enorma flisor är det, har inte haft så förr. Men blev operarad för cancer och de tog bort ena biskölden som ska producera kalcium, men enligt blodprov är den bra??? Har du ider för vad som fattas?  För problemen kom ungefär lite innan operationen....

• Pussakaninen
    Trivelina skrev 2011-03-15 21:15:59 följande:
    Mest troligt är det klämskadan, blir något med "nagelproduktionen" när nageln bildas.

Kanske du vet en sak som jag har problem med, mina skivar sig som bara den! Helt enorma flisor är det, har inte haft så förr. Men blev operarad för cancer och de tog bort ena biskölden som ska producera kalcium, men enligt blodprov är den bra??? Har du ider för vad som fattas?  För problemen kom ungefär lite innan operationen....
    jo jag tror också att det är bil jäveln som har förstört mina naglar.. Dock är det så himmla fult &irreternade :P

Asså jag kan tyvärr ingenting om naglar.. haha. Jag har bara lyckats få starka naglar som jag kan behålla ganska långa. Så du frågar tyvärr inte rätt människa :P
  • Trivelina
    Pussakaninen skrev 2011-03-15 21:26:14 följande:
    jo jag tror också att det är bil jäveln som har förstört mina naglar.. Dock är det så himmla fult &irreternade :P

Asså jag kan tyvärr ingenting om naglar.. haha. Jag har bara lyckats få starka naglar som jag kan behålla ganska långa. Så du frågar tyvärr inte rätt människa :P
    Använder du något medel då? eller är de bara naturbegåvning i utväxt?
  • Pussakaninen
    Trivelina skrev 2011-03-15 21:27:39 följande:
    Använder du något medel då? eller är de bara naturbegåvning i utväxt?
    haha jag måste köra med att det är en gåva från Gud eller likande. Har aldrig använt något medel :P
  • Trivelina
    Pussakaninen skrev 2011-03-15 21:29:32 följande:
    haha jag måste köra med att det är en gåva från Gud eller likande. Har aldrig använt något medel :P
    Haha! Fan va avis jag äääääääääär Skrikandes

• Pussakaninen
    Trivelina skrev 2011-03-15 21:31:24 följande:
    Haha! Fan va avis jag äääääääääär Skrikandes

haha. Det är faktiskt vääääldigt skönt! Hade aldrig klarat mig med korta naglar, aldrig :O :D
  • Jeanki

Hejsan! Att din nagel växer konstigt beror med all sannolikhet på klämskadan, skadar man området vid/ovanför nagelbandet (Matrix) kan det bli så permanent. Har själv ett lillfinger som ser koko ut! Den räffliga nageln har jag svårt att säga något om, måste nästan se den först!

Svar på tråden Nageln vrider sig