• tjej87

Ellos - storlek?

Jag tänkte beställa en trenchcoat från Ellos och har lite funderingar över vilken storlek jag bör beställa... Var flera år sedan jag beställde ytterkläder från dom senast.
    Har normalt 38-40 eller M på överkroppen och 40-42 på nederdelen. Bör jag beställa 40 eller 42 på trenchcoaten?

Tänkte beställa den ljusbeiga:
    http://www.ellos.se/dv/1-Ytterplagg-Kappor-rockar/SaraKelly/_/N-f4uZ1z140tj?Nr=280966&sta=%7ctrenchcoat%7c%7c0

Tycker kommentarerna under är lite olika, en del säger att den är liten, andra att den är stor...

• Svar på tråden Ellos - storlek?
  • Marnet

De brukar ju finnas en tabell med mått o vilken strl man kan ju gå efter den kanske? :)

• Shian01

Jag har precis samma storlek som dig, mindre överkropp och lite större nedanför! Jag beställde en "vårkappa" från Ellos för ett par år sedan. Eftersom jag inte vill att den ska vada för stor på överkroppen (man vill ju inte se större ut än vad man är;) ) så tog jag en med min överkroppsstorlek, sen när jag fick hem den flyttade jag knappen längst ner så jag fick plats med baken! Men det beror ju på hur den ser ut och var knapparna sitter.

• kmp

Min erfarenhet är att plaggen från Ellos är rätt stora i storlek....

• tjej87
    Marnet skrev 2011-03-16 09:14:13 följande:
    De brukar ju finnas en tabell med mått o vilken strl man kan ju gå efter den kanske? :)
    Jo, har kikat på den men tycker inte alltid att det stämmer ändå när man sen provar hemma :)
  • tjej87
    Shian01 skrev 2011-03-16 09:27:51 följande:
    Jag har precis samma storlek som dig, mindre överkropp och lite större nedanför! Jag beställde en "vårkappa" från Ellos för ett par år sedan. Eftersom jag inte vill att den ska vada för stor på överkroppen (man vill ju inte se större ut än vad man är;) ) så tog jag en med min överkroppsstorlek, sen när jag fick hem den flyttade jag knappen längst ner så jag fick plats med baken! Men det beror ju på hur den ser ut och var knapparna sitter.
    Aha, smart!
    kmp skrev 2011-03-16 09:36:36 följande:
    Min erfarenhet är att plaggen från Ellos är rätt stora i storlek....
    Jo, jag hade också för mig det medan min mamma hävdade att dom var små :P
Svar på tråden Ellos - storlek?