Vatten i öronen vid bad. Farligt eller inte?
När vi badar "S" får han ibland vatten i öronen. Är det något som jag ska undvika eller är det lugnt. (Pappan tror att det är ok. Jag vet inte.)
När vi badar "S" får han ibland vatten i öronen. Är det något som jag ska undvika eller är det lugnt. (Pappan tror att det är ok. Jag vet inte.)
får inte du vatten i öronen när du badar? och det är ju inte så farligt eller hur? Tryck bara lite lätt med handduken mot örat så torkas det mesta upp....
Nä det är klart att jag får. Och visst det är inte farligt. Men jag tänkte fråga eftersom jag inte visste. Det är ju mycket som är ok för vuxna att göra som inte är ok för bebisar.
Men nu vet jag...
Det är lungt Tänk, de har ju legat i vatten i flera månader, de brukar tycka dte är mysigt att ha öronen under vattnet. Verkar avslappnande
Det är lungt Tänk, de har ju legat i vatten i flera månader, de brukar tycka dte är mysigt att ha öronen under vattnet. Verkar avslappnande
På babysimet sa de att jag skulle försöka hålla honom antingen över eller under ytan då det kan killas lite i örat om man guppar upp och ner.
Det har tänkt på när jag badar själv faktiskt, det kan kittla ganska rejält! Så det kan man kanske tänka på!