• saira27

tecken innan vattnet går?

Jag undrar om man kan känna på sig när vattnet ska gå. Är det vanligast att det händer på natten? Forsar det eller kommer det lite i taget? Undrar om man ska våga vara på stan eller hälsa på någon utan trosskydd el dyl när det börjar närma sig... Vill ju inte sabba någons soffa

• Svar på tråden tecken innan vattnet går?
  • HeddaBigBum

jag kände då inte på mig att mitt vatten skulle gå... satt på soffan och åt flingor. För mig sipprade det bara, ingen flod...

• Rebekka

Mitt vatten gick under värkarbetet när jag var öppen ca 5 cm... det bara rann men det kom i omgångar, lite med varje värk.

• Mia m Rasmus

Jag hade heller inga känningar innan vattnet gick. Jag hade precis varit på toa o kissat och precis när jag la mig ner i sängen igen så kändes det som om jag kissat på mig. Det hände på natten och allt kom på en gång.

Om du är orolig över att förstöra någons soffa så kan du ju ha med dig plast som du lägger där du sitter.

• saira27

tack för era svar. Flera?

• mysen71

Hade inga känningar innan. Låg o sov o vaknade av att det forssa vatten...

• Deeva

HeddaBigBum - hur visste du att det var vatten och inte flytningar??
    Vi var inne på förlossningen sent igårkväll just för att jag var så osäker på vad det var. Men det var inget vatten.
    Men det smårinner till och från hela tiden och jag fattar fortfarande inte hur jag ska veta om det är vatten eller inte.

• Sofia 80

För mig rann det lite då och då i ca 2 dagar innan, men jag trodde bara det var rikliga flytningar...............sen kom det en störtflod med vatten när jag reste mig upp från min stol. Var på ett stort bröllop och hade vita byxor! Pinsamt värre! Sprang in på toa. 5 min innan hade sambon frågat om det gick bra om han tog ett glas öl...
    Som tur var hade han knappt rört ölen!

• saira27

Oj sofia80, det är precis det jag är rädd för! Var det i närheten av bfdagen?

• minasmamma

Kvällen före hade jag knepigt ont i magen, som ilande magknip faktiskt. Det spände och kändes lite obehagligt
    På morgonen efter när jag vaknade och vände mig i sängen kom det pyttelite vatten ur mig och jag klev fort upp och kastade in lakanet i tvättmaskinen.

Sen kom det inget under hela dagen, jag skurade spyor som min äldsta dotter kräkts på mattan ståendes på knä och jag dammsög och grejjade som bara den. Men sen kring kl. 16.00 började det sippra igen och värkarna satte igång. Väl inne på bb formligen forsade det ur mig under hela förlossningen.

• minasmamma

Sofia 80:
    sånt trodde jag bara hände på film

• Kami74

Mitt vatten gick när jag låg och sov...vaknade till..skulle gå och pinka och kände att det verkade rinna något...och där hade vattnet gått, utan någon som helst förvarning Sen tog det också 36 timmar innan killen kom ut...sista killen är den enda som vattnet har gått, de andra har vi petat hål på hinnan på bb när krystvärkarna börjar...mycket bättre

• ebben

mitt har sipprat..........inte känt eller märkt det...........egentligen.Det var väldigt lite!

• Deeva

Tycker det känns precis osm ni beskriver. Det sipprar och ibland känns tom som det rinner. Men på kollen på förlossningen inatt var det ju inget vatten.
    Fattar inte hur man ska veta *trög*

• lindalinda

Deeva: Jag va inne på förlossningen idag av samma orsak.
    Men fick inget bra svar på vad det va, eller om det snart va på gång.
    *arg*

• Buffa

För mig gick vattnet när jag var på förlossningen.

Det liksom bara exploderade, lite som när man poppar en finne , och hur mycket som helst. Sen så sprutade det lite vid varje värk, såg hur kul ut som helst

• HeddaBigBum

Deeva:
    Till en början jag fattade inte att det var mitt vatten som gått. Men det var ju tunnare än en flytning. Jag tog av mig byxorna och ställde mig i badkaret. Då kom det lite till och jag sa till min man (och bästa kompis på telefon) att "jag tror inte jag kissar" Sen var det ljusrosa dessutom...

• Jojo77

Jag var helt oförberedd (alltså kände inget innan). Började sippra några minuter för att sedan forsa. Ett trosskydd hade inte varit mycket att komma med för min del. Fick låna en blöja av en kompis och den höll tätt i 5 minuter och sedan åkte jag till förlossningen med en badhanduk mellan benen och helt blöta skor (inte så fräscht...).

• Norahs mamma

Jag mådde illa på dagen, och hade hela tiden haft på känn att förlossningen skulle börja med att vattnet gick...
    Å när jag skulle gå å lägga mig så började det sippra...

• AmandaPitkänen

hade inga känningar alls av att vattnet skulle gå och det kom när jag satt på toa Och det fullkomligt FORSADE ut... höll på länge också... *s* trosskydd hade 9inte hjälpt om så man hade haft hela paketet i trosan... knappt en stor badhandduk stppdae forsen

Svar på tråden tecken innan vattnet går?