• anansie

Är det nån som upplever att det blivit värre sen ni börja med minifom ??

Min lilla tjej är 5,5 veckor nu och har mycket gaser som hon kämpar med att få ut. 
    Hon får ont och gallskriker och mitt hjärta gråter Gråter 
    Började med minifom för 6 dagar sen men jag tycker inte det blivit bättre, snarare värre (ibland iallafall) Skäms 
    Köpte Sempers magdroppar igår och hoppas nu på att de ska vara hjälpsamma istället.
    Använder för tillfället båda med kommer nog snart sluta med minifomen.

Är det nån annan som haft liknande problem och som inte tycker minifom funkat ??

• Svar på tråden Är det nån som upplever att det blivit värre sen ni börja med minifom ??
  • vittra

Det kan i vissa fall bli värre av minifom, har sett folk då och då här på forumet som upplevt att det blivit värre. Vi testade minifom till första dottern men det funkade inte alls. Sedan läste jag att det inte finns någon medicinsk effekt med minifom över huvudtaget så man kan lika gärna ge vatten om man så vill.

Minifom är även förbjudet i andra länder då det innehåller parabener som kan vara skadliga för spädbarn. Kan vara värt att beakta om man ska använda minifom.

• brünnhilde

Minifom funkade inte alls.
    Däremot funkade semper magdroppar, men det tog ett tag, en vecka eller två.

• anansie

Tack så mycket för svaret tjejer Glad

Det låter ju väldigt oroväckande med att de kan vara skadliga för spädbarn Skäms Hur kan de då vara lagliga här undrar man ju.. Får nog genast lägga av med dom.. O hålla tummarna för sempers droppar ! 

• anansie

Tilläggas kan väl att hon bara bajsar varannan dag. Hon får ersättning så då bör de bajsa en gång varje dag.
    Sen hon börjat få minifom har bajset ändrat konsistens med, mycket segare och kommer inte lika mycket  när hon väl bajsar Rynkar på näsan 

• merenwen

För oss funkade inte Minifom alls.

Men Semper magdroppar fungerade finfint. Glad

• anansie
    merenwen skrev 2011-03-16 12:53:26 följande:
    För oss funkade inte Minifom alls.

Men Semper magdroppar fungerade finfint. Glad
    Tog det lång tid innan semper började visa resultat för er ? 
    Hade er lilla/lille samma problem ?  
  • merenwen

Ja

anansie skrev 2011-03-16 15:01:50 följande:
    Tog det lång tid innan semper började visa resultat för er ? 
    Hade er lilla/lille samma problem ?  
    Ja, det var problem med gaser och magknip. Han pruttade och rapade massor och var hemskt grinig på kvällarna.
    Minifom gjorde ingen skillnad, varken bättre eller sämre.
    Magdropparna från Semper upplevde jag gjorde skillnad efter några dagar. Minns inte riktigt, men kanske efter 4-5 dar. Sen forsatte vi med dem tills han var ca 4 månader. Kanske inte hade behövts så länge, men det blev så att vi fortsatte av bara farten! Nu är han 4,5 månader och har inga magproblem. Glad
  • anansie
    merenwen skrev 2011-03-16 15:13:57 följande:
    JaJa, det var problem med gaser och magknip. Han pruttade och rapade massor och var hemskt grinig på kvällarna.
    Minifom gjorde ingen skillnad, varken bättre eller sämre.
    Magdropparna från Semper upplevde jag gjorde skillnad efter några dagar. Minns inte riktigt, men kanske efter 4-5 dar. Sen forsatte vi med dem tills han var ca 4 månader. Kanske inte hade behövts så länge, men det blev så att vi fortsatte av bara farten! Nu är han 4,5 månader och har inga magproblem. Glad
    Okej.. Tack så mycket för svaren. Hoppas det går lika snabbt här, hon har ju bara hunnit få i 2 dagar. 
    Jag ger henne dom på sked, vet du om man ska det ? Vill helst inte blanda i ersättningen då hon sällan äter upp allt. 
  • kamomillmilla

Köp en flaska som reducerar luftintag, det gjorde mirakel för våran lilla pojke. Finns att köpa billigt på ica maxi och coop vet jag, sen finns det även en dyrare variant på apoteket som heter dr.brown natural flow.
    Kan vara värt att testa Glad

• anansie

Har använt MAM flaskor hela tiden som ska göra att de inte sväljer så mkt luft men köpte en Dr Brown häromdagen med Glad Men tack för tipset !

Svar på tråden Är det nån som upplever att det blivit värre sen ni börja med minifom ??