• GammE

förskola i mölndal/ åby

Hej!
    Har nu flyttat till mölndal och min dotter ska in på förskola.
    Någon som har posetiv/ negativ feedback på förskolorna här runtom. Man står ju ganska blank.

Vi fick en plats på Bölet som hon gått på sen januari- var KANON och hon stormtrivdes och personalen var super mysig. Tyvärr fick jag hoppa på pendeln varje gång jag skulle hämta/lämna och det kunde ta 1 timme... 

Äntligen fick vi en plats nära- på Broslätts förskola, men i en barngrupp som är mellan 1-5 och hon är den enda 1 1/2-åringen resten e stora barn... Dessutom frågade personalen om vi hade en vagn så hon kunde sova i den utomhus på sin vila efter lunch-för dom hade inget annant barn som sov. Känns så tråkigt och är så besviken...
    Någon annan som har tips på förskolor i Åby???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 19:41
    ingen som har barn i förskolor vid åby???

• Svar på tråden förskola i mölndal/ åby
  • Pethra

Hejsan!

Vi har tidigare haft vår dotter på Broslätts förskola, då fanns det två avdelningar, en för de mellan 1 och 3 år och en från 3 år till 5 år, är det inte så längre? Vår dotter börjar på Broslätts förskola igen i augusti eftersom vi skall flytta ner mot centrum till. Vi var, nu är det i och för sig snart 1 ½ år sedan hon slutade på Broslätt, jätte nöjda med förskolan och pedagogerna. Dock synd om er dotter om hon är helt själv i sin ålder på sin avdelning, kan ni inte prata med Margareta på barnomsorgen så att er dotter kan komma över till den yngre avdelningen?

• vattenkanna

Vi har vår äldsta dotter på gärdesängens förskola och är mkt nöjda med det. Den yngsta dottern ska börja på samma avdelning i maj, Barnen är 1-5 år på den avdelningen vi har våra barn men jag tror att det är samma på resterande avdelningar också.

• GammE

tror att dom sa på Broslätt att till aug. kommer det ett gäng med mindre barn då dom äldre slutar till sommaren på broslätt! 
    Vi fick tillbaka vår plats ute i kållered på Bölet. Dom är helt fantastiska där, aldrig några problem med något och min dotter trivs jättebra där- så efter vel har vi bestämt oss för att det är nog värt att pendla ett tag till! :)
    Men det ultimata hade ju självklart varit att ha en förskola i närheten...

Svar på tråden förskola i mölndal/ åby