• Anonym

Hur f'n ska jag få alla dessa säljare att sluta ringa?? (företagare)

Jag som privatperson är registrerad hos NIX, men jag har också en enskild firma (som dock inte är aktiv och inte ens momsregistrerad idag).

Idag fick jag åter igen ett samtal från dessa säljare som vill att jag ska byta telefonabonnemang. De ringer ofta och det handlar alltid om telefonen, internet osv.

Jag registrerade ju mitt hemnummer hos skattemyndigheten för att jag var tvungen, man frågan är kan man ta bort det numret? Om jag har enskild firma så är ju jag och min firma samma och jag tycker det är helt sjukt att de får ringa till mig som företagare men inte till mig som privatperson, men alla abonnemang som de vill försöka få mig att byta bort har jag ju tecknat som privatperson?!

Hjälp mig med tips, hur gör ni andra företagare?

• Svar på tråden Hur f'n ska jag få alla dessa säljare att sluta ringa?? (företagare)
  • Anonym

Puffar, fortfarande sur och arg Tungan ute

• Anonym

Har tyvärr ingen lösning på det här problemet, men det ringer inte så många försäljare till min mobil nu för tiden. Kanske är bättre med mobilnummer? Jag stör mig nästan mer på all direktreklam jag får till företaget. Eftersom jag har aktiebolag får jag dessutom ofta två ex av reklamen, en till mig och en till min styrelsesuppleant. Suck.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-03-16 14:47:50 följande:
    Har tyvärr ingen lösning på det här problemet, men det ringer inte så många försäljare till min mobil nu för tiden. Kanske är bättre med mobilnummer? Jag stör mig nästan mer på all direktreklam jag får till företaget. Eftersom jag har aktiebolag får jag dessutom ofta två ex av reklamen, en till mig och en till min styrelsesuppleant. Suck.
    Ja visst är det drygt!
    Kan jag ringa Skatteverket och ändra mitt kontaktnummer till mobilen i stället? Då kan jag i alla fall se vem det är som ringer, jag har ingen nummerpresentatör på hemtelefonen.
  • Anonym

Har samma problem. Två dagar i rad har jag blivit uppringd av 2 olika företag båda dagarna.
    Vårt företag blev avslutat för två år sedan sen reggade vi hos NIX men det hjälper inte.
    Det som jag retar mig mest på är att dom är dryga o har noll koll på vem dom ringer och knapp vad dom säljer. Vissa blir dessutom fruktansvärt otrevliga om man snällt säger att man inte är intresserade.

• NadiaMi

Jag har inte behövt göra dethär själv men ett tips är att;

1. När de har presenterat sig säga "Skulle jag kunna få prata med din närmaste chef?"
    2. Fråga varför de har valt att ringa till just dig och be dem förklara hur ditt telefonnummer har kommit med i deras samtalsliste.
    3. Vänligt men bestämt säga "Jag är inte intresserad och vill att ni plockar bort mig från era samtalslistor."

Eller så kan man bete sig konstigt så de helt enkelt inte vill ringa längre.

Självklart har du inget intresse av deras erbjudande men när du ändå har dem på tråden kanske de skulle tänkas ha tid att lyssna på en pitch om något du själv har att sälja.
    Varför inte ge säljaren tips om hur h*n kan göra ett bättre intryck på potentiella kunder och erbjud en kurs i kundhantering via telefon för ett bra pris.

Svar på tråden Hur f'n ska jag få alla dessa säljare att sluta ringa?? (företagare)