• mmmiikaela

Njurbäckeninflammation?

Någon som haft det fast inte med världens tydligaste symptom?
    jag har vad som känns som uvi och nu även ont högt upp på båda sidor i ryggen..
    har itne fått tid på vårdcentralen förrän 10.30 imorgon, men funderar på o ringa jourvårdcentralen sen när dom öppnar. känns inte läga o vänta på behandling när man är gravid.

son född 09, & lillebror med BF 7/7-11
  • Svar på tråden Njurbäckeninflammation?
  • inkka

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga hur du ska göra!

Jag hade uvi för några veckor sen (i vecka 19 i graviditeten). Fick kramper i magen som kändes som rejäla värkar. Åkte till akuten och det konstaterades att jag hade uvi. Jag hade inga känningar alls i urinvägarna. Hade säkert gått ett tag med infektionen. Det är verkligen inte bra med uvi när man är gravid.

• mmmiikaela
    inkka skrev 2011-03-16 16:03:03 följande:
    Ring sjukvårdsupplysningen och fråga hur du ska göra!

Jag hade uvi för några veckor sen (i vecka 19 i graviditeten). Fick kramper i magen som kändes som rejäla värkar. Åkte till akuten och det konstaterades att jag hade uvi. Jag hade inga känningar alls i urinvägarna. Hade säkert gått ett tag med infektionen. Det är verkligen inte bra med uvi när man är gravid.
    jag har inga värkar dock, är ju inte jätte vanligt att man får de, men besvären blir ju oftast värre som gravid, de lättare vandrar upp i njurarna, de är därför ja är orolig för jag börjar få ont i njurarna, o min vårdcentral är ju sjuka i huvet, ringer 1177 om en stund när sambon kommer hem.
  • Drop Dead Gorgeous

Jag har haft det många gånger! Inte alltid att jag känner av det så väl...
     Iom att du är gravid så tycker jag att du skall kolla upp nu! Strunta i vårdguide osv.
    Själv så sa de att jag skulle åka in dagen efter o lämna urinprov. Det hanns inte med, ambulans kom en stund senare och bebis påväg ut i vecka 22

• mmmiikaela
    Drop Dead Gorgeous skrev 2011-03-16 16:13:51 följande:
    Jag har haft det många gånger! Inte alltid att jag känner av det så väl...
     Iom att du är gravid så tycker jag att du skall kolla upp nu! Strunta i vårdguide osv.
    Själv så sa de att jag skulle åka in dagen efter o lämna urinprov. Det hanns inte med, ambulans kom en stund senare och bebis påväg ut i vecka 22
    jo precis, men dom verkar inte hajja sånt på min vårdcentral, har liksom ingen lust att de ska bli så illa med njurarna att ja behöver ligga inne pga de! dårar
  • Drop Dead Gorgeous
    mmmiikaela skrev 2011-03-16 16:15:30 följande:
    jo precis, men dom verkar inte hajja sånt på min vårdcentral, har liksom ingen lust att de ska bli så illa med njurarna att ja behöver ligga inne pga de! dårar
    Har du pratat med mvc?
  • mmmiikaela

ska till jourcentralen 18,45 :)

• Miia88

jag hade det i januari, trodde först jag åkt på en vanlig förkylning, sen fick jag sjukt ont i magen en natt, frossa, feber, mådde illa osv, kunde knappt äta heller..var verkligen inget kul..

jag ringde förlossningen i pratade med dom och dom ville ha upp mig direkt för undersökning..
    blev inlagd 4 dagar på special-BB med antibiotika och sen fick jag antibiotika tabletter med hem..

• Kya

har du feber? när jag åkte på det så hade jag ont på höger sida och så fick jag hög feber. jag låg och frossade och det tog över ett dygn innan jag ens hajade att jag behövde in på sjukhuset.

F och L, mina stjärnor :)
  • mmmiikaela

sådär, nu har ja varit hos läkarn, fick medicin, det var uvi.

Svar på tråden Njurbäckeninflammation?