• Anonym (resefamiljen)

Hur mycket pengar behöver vi ha med till resan?

Hej!!

Vi ska snart åka utomlands till spanien nämare bestämmt..
    Vi är två vuxnar med 2 barn i dagis åldern som ska resa..
    Hur mycket pengar behövs att ha med sig utan man ska behöva tänka alltför snålt.?.
    Hur mycket svenska ska man ha och hur mycket euro?

Vi  ska betala mat.aktiviteter osv själva..boende är inklusive resan med flyg och tåg..

• Svar på tråden Hur mycket pengar behöver vi ha med till resan?
  • Anonym

Svenska pengar behöver ni väl bara ha för flygbuss och mat på flygplatsen/flyget. De tar ju inte svenska kronor i Spanien.

Spanien är ganska billigt just nu. Räkna med 100 euro/dag för mat, glass, solstolar osv

Aktiviteter beror ju helt på vad ni vill göra.

• Anonym

Hur länge skall ni vara borta?

Aktiviteter är ju ofta ganska dyrt...
    Skulle nog räkna med 1500:- per dag. Kanske 1000:- i svenska just in case.. Och sedan har man ju kortet om det skulle vara något.

• Anonym (resefamiljen)

det blir en vecka vi åker..har tänkt att åka o hälsa på delfiner.åka till  en saltvattens lagun,djurnationalpark,,och till bergen..

• morningsun

Har ni inte VISA-kort? Det är ju bara att ta ut i bankomat eller betala direkt med kortet... Det är väl dumt att ha en massa kontanter i hotellrummet hela tiden (eller ännu värre: med sig när man går omkring).

• Anonym (resefamiljen)

vi har visa electron..vet inte om det fungerar i utlandet?

• Fiaz
    Anonym (resefamiljen) skrev 2011-03-16 16:29:44 följande:

Vi brukar med fördel dela upp pengarna, halva på kort och halva, eller knappt halva, kontant

Får man inbrott på rummet eller så är det ju kört! Om inte kortet fungerar utomlands, skulle ni inte kunna skaffa ett visa eller mastercard?

• Anonym
    Anonym (resefamiljen) skrev 2011-03-16 16:17:21 följande:
    det blir en vecka vi åker..har tänkt att åka o hälsa på delfiner.åka till  en saltvattens lagun,djurnationalpark,,och till bergen..
    De aktiviteterna låter ju ganska dyra men jag antar att ni vet hur mycket de kostar? Räkna också med resepengar för att ta er till aktiviteterna.
    Anonym (resefamiljen) skrev 2011-03-16 16:29:44 följande:
    VISA electron fungerar i vissa EU-länder som betalkort (och jag tror att det funkar i Spanien) och i princip alla bankomater.
  • mia maria

När jag reser så brukar jag klara mig på 500:- per dag, o det gäller mig, en 7-åring samt en 1-åring.
    Då bör tilläggas att vi brukar äta ganska billigt (inte dyraste rätten på menyn) o jag dricker ingen alkohol till middagar osv.
    Vi har heller ej varit på några jättedyra utflykter hittills, eftersom lillkillen är så liten.
    Innan han kom till jorden så var istället 7-åringen liten, så vi har inte gjort sådana stora utfärder på semestrarna än!

Men 800-1000:- per dag för mat o dryck o glass o lite shopping skulle jag kanske rekommendera (?), o så kanske extra till aktiviteterna??

Svårt att säga när man inte vet hur ni lever så att säga, ifall ni äter lite dyrare maträtter, dricker vin till maten o öl under dagarna osv. Sådant kostar ju också.

Svar på tråden Hur mycket pengar behöver vi ha med till resan?