• CoolJen

Vilken datum bryter FK för utbetalning av föräldrapenning?

Lyckas inte hitta svaret på FK och orkar inte sitta i kö i 30 min så hoppas någon här vet.

Har lyckats få fram att jag får utbetalningar den 25:e varje månad men vilket datum bryts det på.

Jag har ex begärt föräldrapenning 1-31 mars, vilka dagar av dessa kommer jag få utbetalt 25 mars?

• Svar på tråden Vilken datum bryter FK för utbetalning av föräldrapenning?
  • happy family

Tror de har från 21-20 så från 1 -31 mars får du för 1- 20. Om det inte är ändrat.

• Greta Mullberg
    Kalender för föräldrapenningdagar 2011

Tänk på att:
    Vår beräkningsperiod för föräldrapenning löper från den 21:a i en månad till den 20:e i nästa månad.
    Att dina utbetalningar kan skilja sig mellan månaderna beror på att månaderna har olika antal dagar.
    Föräldrapenningen betalas ut mellan den 25 och 27 i månaden beroende på vilket datum du är född.
    Till exempel: Föräldrapenning som du begärt för den 21 februari - 20 mars betalas ut mellan den 25 och 27 mars.

Saxat från http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/planera

-Looks like you've been missing a lot of work lately. -I wouldn't say I've been *missing* it, Bob.
  • CoolJen
    Greta Mullberg skrev 2011-03-16 16:22:07 följande:
    Kalender för föräldrapenningdagar 2011

Tänk på att:
    Vår beräkningsperiod för föräldrapenning löper från den 21:a i en månad till den 20:e i nästa månad.
    Att dina utbetalningar kan skilja sig mellan månaderna beror på att månaderna har olika antal dagar.
    Föräldrapenningen betalas ut mellan den 25 och 27 i månaden beroende på vilket datum du är född.
    Till exempel: Föräldrapenning som du begärt för den 21 februari - 20 mars betalas ut mellan den 25 och 27 mars.

Saxat från www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/...

hur kunde jag missa Tack
Svar på tråden Vilken datum bryter FK för utbetalning av föräldrapenning?