• Zeva

Örhängen på baby

Såg idag på stan en liten flicka, kanske fyra månader gammal, med vanliga örhängen i öronen. Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är fullkomligt vansinnigt. För att alls inte gå in på allergirisker så är det fortfarande urbota korkat att utsätta sitt lilla barn för smärta som det omöjligt kan förstå eller behöva. Jag blev bara så himla arg! Den fullständiga storyn finns i min dagbok.

/Zeva

• Svar på tråden Örhängen på baby
  • Lilla Linnéa

Jodå, jag håller med dig! Har själv nickelallergi och det är inte så kul alla gånger.

• Änglatuss

uch, skulle aldrig sätta örhänge på mitt barn så tidigt

min mamma sa 18 års ålder då fick vi stå för ev sjukhusbesök med nickelallergier och dyl

• Aihnoa

Tja, det kanske är korkat men tex här i Spanien så gör alla föräldrar så på sina flickbabysar. I början reagerade jag men inte nu längre MEN jag skulle inte göra detsamma om jag får en flicka någongång i framtiden... Det skulle hon få välja själv.

• lea 82

Jag såg en gång, när jag gick förbi en frisör...Pappan höll i sin skrikande ca 1-åring, medans frisören sprang runt dom med en sån där "pistol", och försökte komma åt örat. Den lilla tjejen vände och vred på sig i famnen och ville verkligen inte! Stackars liten...=( Hur kan man tvinga sig på ett barn så där? Borde vara ens eget val när man blir större!

• Vintersol80

och sen tillkommer det faktum att små barn som leker kan fastna med örhängena och det gör ju också apont...

När hon sen ber om det får man ta ställning till den dåvarande åldern och hurdant barn man har...

som ni förstår håller jag med erandra...

• Erika

Jag har en vännina som är adopterad från indonesien. När hon kom till sverige (några månader gammal) hade hon hål i öronen och i stätter för örhängen var det bomullssnören. Stackarn med alla baciller o grejer, hennes adtptivmamma fick börja sin karriär som mamma med att rädda öreonen från infektioener av olika slag.

• Vanilj

Jag tycker det är ett övergrepp på barnet dem ska få bestämma själv när dem kan säga fall du vill ha det eller inte. man ska inte göra håll i någon annans kropp.

• GladaVirre

lea 82: usch va hemskt,. övergrepp ju!! ska skulle vara olagligt!!

Svar på tråden Örhängen på baby