• BABY 05

Cykel 20" växlar eller ej?

Rekomenderar NI växlar på en cykel till en 6 åring?

Man ska ju ha cykeln till ca 9 år så hur har ni gjort?

Läser ofta att man ska skippa det till mindre barn då de inte förstår och kan med växlar,  men som sagt har man ju cykeln i kanske 3 år till man är 9 och då vill man säkert ha.

Ni som har växlar på era barns 20" cyklar, har de krånglat och gått sönder mycket.

TIPS på bra ställe att köpa cykel nätet som affär mottages tacksamt. Rosa el lila hade seesan tänk sigSolig

• Svar på tråden Cykel 20" växlar eller ej?
  • Kina79

Min äldsta tjej fick en begagnad Crescent Bikerz 20" med växlar när hon var 6. Hon fixar det där med växlar utan problem, frågade ofta i början, men nu har hon lärt sig. Cyklar mest i 2:an, men cyklar vi längre tillsammans så tipsar jag om när hon ska växla o så
    Denna cykel är använd till två barn, det sista barnet använde den i 3 år, så den måste va minst 4 år gammal när vi köpte den. Den är i kanonskick och växlarna har inte strulat en enda gång, varken för oss (vi har haft den 1 år nu) eller för den förra ägaren (som oxå köpte den begagnad)

Jag tycker växlar är bäst att ha i den storleken. Min dotter kommer nog ha den i minst 1½-2 år till, sen kommer mellantjejen att ha den (och hon är liiten, så hon har den säkert länge) och sen hoppas vi att den är i bra skick till yngsta tösen med 

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Dr Mupp

Vi har valt att inte ha växlar i den storleken, ser inte behovet, men så har inte jag växlar på min cykel heller.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Gurkburken

Mina barn har inte fått växlar i den åldern. Dottern fick växlar på den cykeln när hon var 9,5 men jag tycker att det är viktigt att cykeln har fotbroms så hon fick en 7 växlad med fotbroms.
    Det blir detsamma för äldsta sonen som nu är 9,5 år och behöver ny cykel i vår. Dvs. 5-7 växlar och fotbroms.

Svar på tråden Cykel 20" växlar eller ej?