Biltemas cyklar?
Hur är Biltemas cyklar? Tänkte köpa en cykel till en 9-åring men vill inte lägga ut 4000-5000 kr på en cykel.
Hur är Biltemas cyklar? Tänkte köpa en cykel till en 9-åring men vill inte lägga ut 4000-5000 kr på en cykel.
Jag köpte en cykel till min minsta tös där, och den har det bara varit problem med... kedja som hoppar konstant trots att man spänt den, och rostade redan efter första regnvädret.... men det kan ju vara skillnad på "barncyklar" alltså de riktigt små, och de för lite större barn.
har bara hört negativt om deras cyklar!
Jag har också hört att de rostar fort :(
Men var kan man köpa bra billiga cyklar?
Begagnat!?
Annars vet nog inte jag någon direkt. Man får ju lite vad man betalar för =/
Jo så är det ju med allt...men en cykel för 5000 kr som bara slängs på gräsmattan....näe.....
Vi har köpt två cyklar där och de fungerar alldeles utmärkt, rostar inte, kedjan funkar fint och växlar och bromsar är strålande. Tycker de har utmärkta cyklar när man har barn som växer ur dem efter två säsonger. När ungarna växt upp och är färdigväxta, ja då köps en "riktig" cykel.
Köpte cykel till sonen där för två år sen (när han fyllde sex år), den ser fortfarande ut som ny.
Hela familjen har cyklar därifrån, som funkar kanon! Är jättenöjda med våra cyklar.
Har en liten barncykel från Biltema och den har hållt tre barn.
Har själv cykel från Biltema och har aldrig varit så nöjd =))
Ville bara säga att Biltema fick underkänt på en av sina modeller, för att styret gick av. Tror iofs inte att det var en barncykel men det känns ju inte så kul att köpa därifrån då!
Ett annat bra tips kan vara att köpa på ICA Maxi, dom har superfina barncyklar tycker jag!
Synd att ICA Maxi öppnar sent i sommar här :( Men får hålla lite koll på ICA Kvantum och Coop också om det inte blir Biltema men många verkar ju vara nöjda med Biltema också.
Dotters cykel är en Biltema cykel. Den har visserligen inte varit utomhus i regn så mycket så jag vet inte om den kommer rosta men annars är den bra. Går visserligen inte att pumpa den med vanlig cykelpump och det är lite bökigt - annars nöjd.
Jag har själv en damcykel från Biltema, jag är jättenöjd, har haft den i 2,5 år, den har stått ute jämnt, men den har inte rostat, å jag rullar förbi alla andra! Enda problemet var att den blev stulen, men jag fick ut en ny på deras försäkring!
Det blir nog en cykel från Biltema då. Kul att se att så många var positiva till deras cyklar. Tack för alla tips
jag skulle köpa en cykel men i biltema så ville jag vektligen inte lägga ut nånting med 1000 de borde ha lite lägre pris
Läs och avgör.
www.flashback.org/t962288
Bra inköpspris, usel kvalité. Min rostade efter ett år. Hänger dock med än!
Har man inga högre krav på cykeln och tillförlitlighet kan man nog köpa Biltema
Har deras billigaste. Den är tre år nu. Ingen rost men var tvungen ta bort handbromsen för den strulade