• ewis1

Biltemas cyklar?

Hur är Biltemas cyklar? Tänkte köpa en cykel till en 9-åring men vill inte lägga ut 4000-5000 kr på en cykel.

• Svar på tråden Biltemas cyklar?
  • BeatriceL

Jag köpte en cykel till min minsta tös där, och den har det bara varit problem med... kedja som hoppar konstant trots att man spänt den, och rostade redan efter första regnvädret.... men det kan ju vara skillnad på "barncyklar" alltså de riktigt små, och de för lite större barn.

• mammaNena

har bara hört negativt om deras cyklar!

• ewis1

Jag har också hört att de rostar fort :(
    Men var kan man köpa bra billiga cyklar?

• mammaNena

Begagnat!?
    Annars vet nog inte jag någon direkt. Man får ju lite vad man betalar för =/

• ewis1

Jo så är det ju med allt...men en cykel för 5000 kr som bara slängs på gräsmattan....näe.....

• BeatriceL
    ewis1 skrev 2011-03-16 20:08:54 följande:
    Jag har också hört att de rostar fort :(
    Men var kan man köpa bra billiga cyklar?
    Jag köpte till min andra dotter på sportex när de hade vårkampanj förra året... gav 1600 för den och den håller jättebra, inget rost eller andra problem alls. Coop brukar också ha bra cyklar till bra priser.... annars är begagnat ett hett tips, går ofta att hitta fina cyklar till riktigt bra priser om man tittar runt lite.
  • Bottis

Vi har köpt två cyklar där och de fungerar alldeles utmärkt, rostar inte, kedjan funkar fint och växlar och bromsar är strålande. Tycker de har utmärkta cyklar när man har barn som växer ur dem efter två säsonger. När ungarna växt upp och är färdigväxta, ja då köps en "riktig" cykel.

• Bettiz

Köpte cykel till sonen där för två år sen (när han fyllde sex år), den ser fortfarande ut som ny.

• Bumblebina

Hela familjen har cyklar därifrån, som funkar kanon! Är jättenöjda med våra cyklar.

• KristinaW

Ville bara säga att Biltema fick underkänt på en av sina modeller, för att styret gick av. Tror iofs inte att det var en barncykel men det känns ju inte så kul att köpa därifrån då!

Ett annat bra tips kan vara att köpa på ICA Maxi, dom har superfina barncyklar tycker jag!

• ewis1

Synd att ICA Maxi öppnar sent i sommar här :( Men får hålla lite koll på ICA Kvantum och Coop också om det inte blir Biltema men många verkar ju vara nöjda med Biltema också.

• Annelie68

Dotters cykel är en Biltema cykel.  Den har visserligen inte varit utomhus i regn så mycket så jag vet inte om den kommer rosta men annars är den bra. Går visserligen inte att pumpa den med vanlig cykelpump och det är lite bökigt - annars nöjd.

• Shian01

Jag har själv en damcykel från Biltema, jag är jättenöjd, har haft den i 2,5 år, den har stått ute jämnt, men den har inte rostat, å jag rullar förbi alla andra! Enda problemet var att den blev stulen, men jag fick ut en ny på deras försäkring!

• ewis1

Det blir nog en cykel från Biltema då. Kul att se att så många var positiva till deras cyklar. Tack för alla tips Glad

• poppet12

jag skulle köpa en cykel men i biltema så ville jag vektligen inte lägga ut nånting med 1000 de borde ha lite lägre prisObestämd

• ITpappan

Bra inköpspris, usel kvalité. Min rostade efter ett år. Hänger dock med än!

Har man inga högre krav på cykeln och tillförlitlighet kan man nog köpa Biltema

• Bunny on speed

Har deras billigaste. Den är tre år nu. Ingen rost men var tvungen ta bort handbromsen för den strulade

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Biltemas cyklar?