så fruktansvärt arg!
mina brorsbarn är placerade under felaktigt lvu!!
ska försöka hålla mig lite kortfattad. min bror ligger i skillsmässa och dom har två små underbara barn. mamman är psykisk sjuk, vad hon har för diagnoser vet vi inte men dom är många och hon är absolut inte lämpad att ha barnen, dom får inte mat, det är hund kiss och bajs i hela lägenheten, dom sitter bara o tittar på tv, får aldrig gå ut, hon jobbar inte , har inga pengar, är vakna till långt ut på nätterna, hon tar många olika mediciner som ligger framme överallt. hon hari nte fått ha barnen själv sen de separerade utan har haft med en kontakt person. men nu säger soc att det är frivilligt men det är ju inte lämpligt att hon har dom utan. min bror har haft dom och soc har sagt tidigare att dom vill att han ska ha dom. hot bilden mot min bror har tom varit så stor så dom har betalt honom för inkomst bortfall så han fått åka bort en vecka så barnen får lite lugn och ro. men nu har socialen vänt och min bror vet inte vilket ben han ska stå på. låter han inte mamman få träffa barnen så säger soc att då tar vi barnen om ni nite kan komma överens och låter han mamman ha dom så säger dom att han egentligen itne ska lämna när hon frånsagt sig kontaktpersonen, (då brister han i sitt föräldraskap säger dom)
nu i torsdags så säger soc till min bror att hon har lika stor rätt som han att ha barnen och han kände sig tvungen att lämna dom till mamman, då gjorde soc ett oanmält besök och fann lägenheten i total kaos och hittade en burk där det stog "anabolic fuel" (vilket är mineraler o inte droger) men dom ansåg att det va så allvarligt att dom tog barnen därifrån. till min bror kan man ju tro då...nej till mammans kontakt person och barnen är nu satta under lvu och min bror fattar ingenting, blir så fruktansvärt arg, barnen vill till sin pappa men dom får itne träffas alls. känner mig så hjälplös och frustrerad. ville väl mest skriva av mig men även ta emot om någon har något tips o råd hur man ska gå till väga så att man så snabbt som möjligt får barnen till pappan.