• Anonym (blues)

Märkliga blåmärken och synliga blodkärl. Orolig :(

Jag har sen ett tag tillbaka blåmärken lite här och var. Mest på benen. De kommer utan att jag gjort mig illa eller stött emot något.

Dessutom har mina blodådror blivit väldigt synliga. På fingrar, mellan fingrar, på benen och på magen ser man blåa ådror.

Och på benen har jag sett att det ser ut som små miniåderbråck. Eller kanske inte åderbråck för de står inte ut något. Men det är som små små röda kärlbristningar. Sånt där som gamla människor brukar få.. Men jag är bara 30..och har inte haft sånna här förut..

Har varit hos husläkaren och tagit lite blodprover, bla blodstatus med diff och kollat på vita blodkropparna. Tror läkaren tänkte leukemi?
    Men det var ok.

Har också varit på koagulationsmottagningen och de tog lite olika prover och de var bra..

Men jag undrar vad det kan bero på..
    Att jag som aldrig haft såhär synliga kärl nu ser genomskinlig ut..?
    Kan inte låta bli att vara lite orolig..

• Svar på tråden Märkliga blåmärken och synliga blodkärl. Orolig :(
  • Anonym (min mormor)
    Anonym (blues) skrev 2011-03-16 21:51:31 följande:
    Jag har sen ett tag tillbaka blåmärken lite här och var. Mest på benen. De kommer utan att jag gjort mig illa eller stött emot något.

Dessutom har mina blodådror blivit väldigt synliga. På fingrar, mellan fingrar, på benen och på magen ser man blåa ådror.

Och på benen har jag sett att det ser ut som små miniåderbråck. Eller kanske inte åderbråck för de står inte ut något. Men det är som små små röda kärlbristningar. Sånt där som gamla människor brukar få.. Men jag är bara 30..och har inte haft sånna här förut..

Har varit hos husläkaren och tagit lite blodprover, bla blodstatus med diff och kollat på vita blodkropparna. Tror läkaren tänkte leukemi?
    Men det var ok.

Har också varit på koagulationsmottagningen och de tog lite olika prover och de var bra..

Men jag undrar vad det kan bero på..
    Att jag som aldrig haft såhär synliga kärl nu ser genomskinlig ut..?
    Kan inte låta bli att vara lite orolig..
    precis sådär har min 83åriga mormor....hon äter waran,så det är därför hon har fått så...
  • Anonym

Har du värk? Kolla upp Ehler Danlos syndrom. Kanske kan stämma? Eller inte. Lycka till.

• Anonym (blues)

Varan äter jag inte.. och 83 är jag inte.. ;)

Jag har värk och har varit inne på EDS faktiskt men läkaren tycker jag inte är tillräckligt överrörlig..

Svar på tråden Märkliga blåmärken och synliga blodkärl. Orolig :(