• Zandra f

Någon som förr på Värnamo BB eller i Växjö?

Undrar om någon fött på Värnamo BB eller Växjö BB.

Era erfarenheter, vilka bedövningar de kunde erbjuda och dylikt,

• Svar på tråden Någon som förr på Värnamo BB eller i Växjö?
  • Halvdanskan

Hej.

Jag födde på värnamo sjukhus 2009 och skall göra det i sommar igen. Jag var jätte jätte nöjd med hur allt gick. Vi åkte in för att få en sovdos på kvällen (petidin elelr vad det nu heter), fick stanna kvar för att sova. Sen blev det förvisso inget sovandes då bebis hade bestämt sig för att sätta fart.

Fick hur som helst sen morfin som inte hjälpte pga samma anledning ovan. Akupunktur vilket jag tycket hjälpte bra, gjorde värkarna mer regelbundna för mig. Var uppe mycket och gick vilket jag själv ville. Fick bada. Lustgasen tog jag, fick dock inte riktigt grepp om den. Epidural fick jag med. Man kunde även få sterila kvaddlar vilket jag tackade nej til, Undersköterskan och barnmorskan var helt underbara hela natten igenom. Jag tror att de egentligen kunde erbjuda de mesta bedövningar, men detta var de jag testade på i alla fall.

Alla var lugna och sansade hela tiden, och jätte gulliga både mot mig och sambon!

Lycka till!

• Wizla85

Jag ska föda i värnamo i sommar, och har bara hört massa positivt om dom..Tror säkert växjö är bra oxå, men små sjukhus brukar vara mer personliga.. Det är min och många av mina vänners erfarenhet iaf..
    Lycka till med ditt val.

• lyckligmamma87

ja ska föda på växjö har varit inne 1 gg redan.....

värnamo är mer personligt osv

men allt finns på växjös om nått händer osv

• Alvi

Jag har bara hört bra om Värnamo och bara hört dåligt om Växjö. Jag bor i Kronoberg, men har närmare till Värnamo. Jag väljer definitivt Värnamo i sommar när det är dags. Funderade på Halmstad med, men det är ju lite långt och sämre väg. Men INTE Växjö.

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Noom

Jag förlöste min tjej i värnamo november 2010 och kunde inte varit mer nöjd!
    Personalen var helt underbara, min BM hette Birgitta Nyberg och usk Ann-Chistine Melander och det är tack vare dom jag är så nöjd.
    Jag tror att dom kan erbjuda allt i smärtlindringsväg.
    Själv använde jag mig av TNS, jag fick en morfinspruta för att slappna av vilket va på deras intiativ och det hjälpte sen blev det lustgas för resten av slanten (där var usk lite jobbig som pressade masken lite för hårt mot min näsa!)

På BB var det också jätte bra. Det bästa är nog om man kan få ett eget rum vilket vi fick. Men där var hur bra som helst, god mat och trevlig personal, dock kom dom och knackade på dörren lite väl ofta men det kunde man tydligen säga till om!

Jag tror inte att du kommer att ångra dig om du väljer Värnamo!

• KimS

Jag födde en flicka juli 2010 i Växjö och tyckte det var super bra, personalen var super bra. All smärtlindring går att få. BB/lättvården är jätte mysig och man får stanna så länge man vill!

Svar på tråden Någon som förr på Värnamo BB eller i Växjö?