• Röd drake

Ni med barn runt 6 månader, vad köper ni för julklappar?

Vi var och skulle handla julklappar till vår lille kille som blir 6 mån på söndag, vi hade dock väldigt svårt att enas. Vi var på toys r,us och sambon hittade en stor aktivitetskub som han tyckte verkade jättebra, jag tyckte att den såg väl komplicerad ut och den var från 2 år dessutom. Jag hittade ett sånt där litet färgglatt barnpiano som han kunde slå på tangenterna så det lät jättemycket, det tyckte jag om men också det var från 2 år. Jag tycker ändå att han kan använda det redan nu och roas av det. Sen har vi bestämt att köpa en sån där vanlig aktivitetstavla men de verkar omöjliga att hitta. Att det ska vara så svårt med julklappar till sin egen unge. Vad har ni köpt till era bebisar i samma ålde? Eller har de nån favoritleksak som re roas mycket av som ni kan tipsa om?

• Svar på tråden Ni med barn runt 6 månader, vad köper ni för julklappar?
  • Adamama

Vår första jul - förra året - då vår son var två månader gav vi honom en klassisk teddy-björn. Det kändes som en sak man sparar och kommer ihåg att den var från första julen från mamma och pappa. Mer nostalgi-present om du förstår vad jag menar. Och så fick han en liten peng på sitt sparkonto. Hittills har han visat lite intresse för nallen men det kanske kommer.

Jag tycker att det kommer och går så mycket leksaker nu den första tiden och jag ville gärna att just den första julklappen skulle få lite längre livslängd. I år däremot köper vi mer ålderstypiska saker - bok om Molly, väska etc.

Så vad jag försöker säga är att plockleksaker av olika saker eller leksaker som låter är helt rätt med tanke på hans ålder, men det kanske vore roligare med något att spara. En plocklåda tappar ju sin charm kanske redan om ett halvår när han börjat gå. Min tanke bara...

• Röd drake

Adamama Låter smart... Kanske satsar vi nån lite billigare sak och så köper något som varar lite längre också... Hitills har vi köpt en gå stol och en spegelko som låter...

• Cornflakes

Lillan får lite pengar på sitt sparkonto samt en barnstol. Så praktiska är vi

• monnie

vi tänkte köpa en hink med duplo till vår tjej som är 6½ månad sen vet jag inget mer, svårt att köpa saker nu, sen blir det lite då & då som vi köper saker & leksaker till henne & nu märker hon ju ingen skillnad.

• Tesa80

Vi har köpt ett 3 i 1 gåvagn. Det är ett piano som man kan lägga på golvet sen är det som nåt slags stöd när de går.... Ja svårt att beskriva men finns på BR leksaker. Verkar kanon. Men min son är iför sig 10 månader men jag tycker att det kan passa bra till mindre oxå och spela lite piano.

Ett tips annars kan ju vara en gunghäst av mindre model. De kan ju inte gunga själv på ett tag men uppskattar säkert en ridtur med lite hjälp.

• Jen80

Liam ska få en lära-gå-vagn, en riktig fotboll (fast i mindre stl), en liten träbil, kläder... Tja, det är tänkt att vi ska sluta där, men det lär väl fyllas på . Det är ju sååå kul!!
    Men vi har önskat såna där "pop-up"-djur. Ni vet såna som ploppar upp om man tex trycker eller vrider på en knapp.
    Har önskat en brio-skallra, bultbräda, stapelklossar... tja, en massa roligt finns det ju. Man får ju tänka att nästa gång det blir paket är när han fyller 1 år, så även om han inte tycker allt är kul nu, så kanske det är kul om 2-3 månader...

• Snyltan

Jag hade bla tänkt köpa en låda med dublo/lego från sex mån. Vet att han kommer få kläder samt läragå vagn. Så vi tänkte inte vräka med klappar på honom innan jul utan kolla vad han får och köpa resten så han behöver som han ej fick....
    Det tycker jag är ganska smart eftersom han ändå inte fattar så mycket . Han fyller ju ett snart då kommer han förstå mer och då är det lite roligare det där....
    Lukas 7 mån nästa vecka

• lingonpaj

Vi har inte kunnat hålla oss så vår son som är 6 1/2 mån, fisherprice mjuk hund med blå öron, som sjunger om abc o 123. Den gillar han! Sen har han fått en gåstol nu med. Till julklapp blir det kläder o kanske en leksaksmobil. Men som sagt innan, det blir mer när han fyller år!

• Tygtiiger

Vår son är 9 mån. Hans gammelmormor har köpt en låda med bokstavsklossar till honom, hon ville så gärna köpa en leksak
    Vi tänkte nog slå in en tesil i massa prassligt papper, det kommer han tycka är jätteroligt! Han har ju inte så stor behållning av julklappar ännu.

• Happy76

Bra tråd! Vår son är iofs bara 4 månader, men till honom har vi inte tänkt köpa så jättemycket eftersom vi misstänker att det kommer bli massor av paket iaf! Men jag har beställt några roliga cd-skivor som han ska få. Och så ska vi köpa en spjälsäng, han sover fortfarande i vagga .

Bra att få tips här, håller på att klura på en önskelista nämligen, så att släkten köper sånt vi behöver

• Moj Katile

Adrian ska få två julböcker, en draknalle, en matta till sitt rum med nalle puh och en sån dära leksak som man ser i alla väntrum med en massa olika banor man kan föra runt klossar eller liknande på.
    Sen vet jag att han får bobbycar, lära gå vagn å en massa blink å spel leksaker av andra.

• mica05

Fischerprice bil med kulor har han sedan innan, ett tips.
    annars så såndära saker som man bankar på så åker det ner, finns en som ett halvt äpple med maskar, lådor där man ska sticka ner klossar i olika former, pekbok med skaer att ta på mjukt, strävt etc.

• tildan

Böcker blir det från oss för vi är ganska övertygade om att leksakerna kommer drälla in från andra håll
    Ina kommer nog tycka papperet och snöret är roligast iaf...

• Laurencia

Ingenting! Vi har köpt en ny bilbarnstol. Sen får hon ju saker hela tiden, som vi tycker hon behöver. Nu är hon för liten för att förstå detta med julklappar och kommer dessutom få massor av julklappar från andra...

• Vilmas Mamma

Vima ska få en gåstol!

• Röd drake

Vi har sagt till släkten att han önskar sig böcker med rim och mycket färger, cd skivor med barnsånger, en sån där barnteve som man vrider upp och det går förbi bilder... Jag vet att han ska få en barncd spelare av sin mormor...

• Michanna

Vi har köpt kuddar i form av bil och tåg..
    ska köpa en mindre leksak också hade vi tänkt,
    Men hos oss finns det mesta... Så blir det lätt med 3dje barnet...
    räker väl med två/tre julklappar från oss föräldrar då resten av släkten lätt skämmer bort våra barn.. ( våra barn är enda barnbarnen på båda sidor... )

Erik som blir 2 år den 2 januari kommer att få ett bilgarage i trä samt lite småbilar..
    och en videofilm med byggare bob i julstrumpan från tomten.
    och michaela kommer också få en film i julstrumpan. samt lite andra saker.. Har inte riktigt bestämt vad som kommer bli då hon fyller 6 år bara 5 dagar innan jul..
    ( Har samlat halva släkten inkl oss föräldrar mellan den 19 dec- 19 feb. )

• Sarita

Jag funderar mera på hur man ska få välvilliga far- och morföräldrar att INTE köpa en massa tjafs som man inte vill ha. Åt vår dotter har jag önskat en lära gå-vagn, kläder i stl 74 samt barnböcker för framtida bruk. Sen får vi väl själva ge henne nån symbolisk present som varar in i framtiden.

Svar på tråden Ni med barn runt 6 månader, vad köper ni för julklappar?