larssonanna90 skrev 2011-03-17 08:14:41 följande:
Hej!
Jag är 20 år och min pojkvän också vi bor i stockholm.
Jag är inte gravid men har en liten son på 8 månader.
Vi hade precis (nästan på dagen :P ) fyllt 19 år när våran lilla prins blev till.
Jag fick aldrig min mens och tänkte tanken mest på skoj "tänkt om jag är gravid?". Jag och min pojkvän hade inte skydd när vi hade sex för jag inte kan käka preventinmedel och jag hade inte riktigt någonting emot att bli mamma ;). Gjorde iallafall ett graviditetstest i dec 2009 som visade positivt, vi båda två blev jätte glada men sen kom verkligeheten ikapp: Jag har inget jobb, vi bor båda två hemma och han jobbade på ett jobb där han riskerade livet varje dag.
Men allt går om man vill, april flyttade vi in i en andra hans lägenhet och min pojkvän fick ett nytt jobb (som tyvärr innebär att han måste flytta på vardagarna oh bara vara hemma på helgerna :(). Jag tyvärr är fortfarande arbetslös (fick en del erbjudanden, men så fort det kom fram att jag var gravid då fanns det inget jobb längre...)
Hursomhelst i juli 2010 föddes Jason, fast en månad förtidigt så vi fick vara kvar på neontalen ett tag vilket var väldigt jobbigt :(.
Skulle vilja ha en till liten knodd, men får nog vänta tills Jason blivit lite äldre och jag arbetat lite.
Jag tycker att det är bra att få barn tidigt, känns som att man orkar mer, är med avslappnad och är mer spontan och öppen till nya grejer och chansen är mycket större att man får uppleva barnbarn och barnbarnsbarn ;) + att förlossningen brukar gå mycket smidigare och lättare.
Nackdelen för min del är att jag känner min väldigt ensam i vuxenvärlden, har inga kompisar som har barn och har man inte barn så förstår man inte riktigt fast man tror det.
En annan sak som är tråkig är att man ofta får "bitch"blick av äldre mammor och många konstiga blickar från andra. Men utlänska människor brukar iaf komma fram och frågahur gammal jag är och det är mycket trevligare :) (tydligen ser jag yngre ut än vad jag är haha)
Förkortningar som kan vara bra att veta: UL = Ultraljud RUL= Rutinultraljud
Ett tips jag har är om du ska amma, köp en skön fotölj men fotpall som är lätt att komma upp ur. Den har räddat mig många nätter :)
Vart bor ni? :)
Det är exakt likadant för mig just nu. Min sambo bor jag just nu med i en etta och det är en enorm stress för oss att hitta en tvåa (minst) så fort som möjligt .. Båda våra familjer är så exalterade att de otroligt nog erbjudit sig att ge oss gamla/nya saker till barnet så för det är jag ENORMT tacksam över då vår ekonomi är väldigt knaper i dagsläget.
Min sambo jobbar just nu som snickare och har jag tur kanske jag får ett deltidsjobb om dom inte blåser av mig pga min graviditet

Men det är bara att kämpa vidare
Jo tack, jag har inte gått ut till allt och alla än om min graviditet, bara min och pojkväns familj, jag tänkte vänta tills V.12 för att vara 100% säker på att barnet är här för att stanna. Men jag kan tänka mig att det inte blir särskilt roliga miner från de flesta håll
Tack för tipset! Vi bor just nu i Huddinge

Vart bor ni?