Desperat behov utav hjälp
Jag vet att många skriver om sömnproblem och jag har läst många inlägg och svar redan...men vi behöver hjälp!!
Våran lillkille har alltid varit knölig med sömnen, men nu vid 10 månader är det katastofalt!
han tar varken flaska eller napp. Amningen funkar väldigt bra men nu vill jag sluta! han har sovit med oss fram tills för ca 1,5 månad sedan. Då tuttade han var 20de minut så då började vi lägga honom i hans säng i sitt rum, för allas skull. Det funkade jättebra! han somnade runt 19 varje kväll och vaknade första gången 23-23:30. Det var som en dröm!
Men nu är den slut...
han somnar fortfarande vid 19 varje kväll, det började med att han vaknade en gång i timmen under natten. Nu är det en kamp att få honom att somna plus att han vaknar en gång i timmen från det att han somnat tills han vaknar (alltid klockan 5). han är som galen, skriker och blir som en pinne, far fram och tillbaks i sängen, slår sig själv osv. Det är bara tutten som har funkat, men nu har han även börjat rata den på natten.
Vi vet inte vad vi ska göra längre. Vi försöker turas om och hjälpas åt så gott det går, men sambon jobbar skift så ibland är jag själv. Jag gråter och sambon är irriterad, känns som att nätterna är ett rent helvete.
Dagtid funkar allt jättebra. han äter och sover max 3 timmar. han är en pigg och glad kille och visar ingenting av nån separationsfas på dagarna.
Vad ska vi göra??