• Kalina

Vad kan jag köpa i julklapp till barn som redan har allt?

Mina brorsbarn har allt i leksaksväg. Behöver tips vad jag kan ge i juklapp. Är det en för dålig julklapp ringer deras mamma och skäller ut min brorsa ( de är separerade )
    Det hände sist när de fyllde år. Dottern fick örhängen och det tyckte mamman var för snålt. Ena barnet är 8 ( flicka)och det andra 5(pojke).
    Vi har 6 barn i släkten så det kan inte vara allt för dyra julklappar eftersom jag vill att det ska vara rättvist.
    Tacksam för tips !

• Svar på tråden Vad kan jag köpa i julklapp till barn som redan har allt?
  • Molnet

Ja, böcker kan man int få för många av. Annars röstar jag för kreativa och praktiska saker. Tex måkargrejer, pyssel.

• Lovasraramamma

billiga videofilmer med kalle...lejonkungen osv...

• sweetpea

Böcker, böcker och åter böcker. Det enda man aldrig kan ha för många av, och det finns något som passar alla. Jag köper bara böcker till barnen i min familj, för prylar har de så de drunknar redan.

• Kalina

Målargrejer har de redan massor av, böcker med är jag rädd. Har igentligen lust att skänka bort pengar i deras namn,men sånt förstår väl inte en 5 åring,då blir han nog ledsen om någon annan får hans julklapp.

• kicke

Böcker eller spel. Behöver inte bli så dyrt. Kan kolla på www.hikmet.se där kan man fynda. Lycka till.

• TheBlueRose

Ge dom bio biljetter.

*Ursäkta men vad snorkigt att säga att ett par örhängen var lite att få,,,otacksamt tycker jag*

• Kalina

Ja,mamman ringde brorsan och skrek att jag var snål. Då ringde min brors nuvarande fästmö upp och sa åt henne att hon ska ge fan i vad vi väljer att ge ungarna i present. Sen dess har det varit lugnt,men det sitter ju kvar i bakhuvet.

Flickan vill ha Bratz dockor men hon har redan 6 st sist jag hörde om det. Tycker det redan är alldeles för mycket . Minns när jag var liten,man hade 1 Barbie.

• Lovasraramamma

fy vad taskigt å ringa å klaga på paket. de e tanken ju...inte ringe mamma å skällde på min bror då han gav mej en inlindad chipspåse...fast jag va lite besviken då jag köpt parfym å smycke å vantar åt hans familj...m barn.

• TheBlueRose

Hade nog valt att inte ge nå dyrt alls..Om dom beter sig så.

Har själv en svägerska som kan vara lite "purken" då det gäller sånna saker. Vi gör som så att jag & min man "klipper" det där med julklappar till syskon barnen det året dom fyller 15 (dom får det året, men inte mer sen).

Det blev lite sura miner då jag sa att vi ger bara till flickan(12år) deras och inte till killen som är nu 17år.

Vi kom i en diskution om det där eftersom att vi ska fira jul där, och hon tyckte att man kunde åtminstånde ge nån trisslott till han.. Nej sa jag det är ren princip sak för oss, vi gör ju så med mina syskon barn. Å, där är det aldrig något gnäll.

Så då sa vi då ger vi F*N i att köpa några julklappr alls.. Men då ändrade hon sig direkt .

Men bit av & visa var ni står i den frågan. Don kan ju inte veta hur ni har det ekonomiskt.

• Eofrysina

Jag ger böcker åt barn. Jag vet många barn med aldeles för många leksaker och aldeles för få böcker.

...Böcker kan hon väl inte klaga på, då kan hon ju riskera att verka obildad

• Kalina

Det är också ett dilemma jag har, min man har 2 söner och en är snart 17 år. Jag tycker att han är för gammal att få julklappar , den andre är 12 år. Kan man ge den yngste men inte den äldre?
    Usch vad jobbigt.....

• Lovasraramamma

kalina kan du inte ge dem ett familjespel...typ rappakalja där man får ljuga hej vilt å låta dem ha de gemensamt...åt dem alla.

• Kalina

Suck de har allt...alla spel filmer etc etc. Det är hopplöst. När 8 åringens mormor frågade vad hon önskade sig svarade hon:- Jag vet inte men jag ska tänka ut nåt.
    Mamman brukar ge oss släktingar en katalog från nån leksaks affär där ungarna har prickat för vad de vill ha.....och oftast har de fått det.

• Signatur

Jag röstar också på böcker. Eller kanske en CD-skiva.

• Molnet

Kläder kanske? Typ mössa eller ett par strumpor?

• alan

Usch, mina barn är också så bortskämda, dom har verkligen ALLT... Men har man stor släkt så har man...

Köp upplevevlser!
    Present kort på biobiljetter, års-kort på junibacken, inträde till Nickis/Leklandet, inträde till något äventyrsbad. Teater biljetter, m m...

Jag har sagt stopp till släkten nu, det går inte att ha så mycket grejer. Så i julklapp har jag sagt att om barnen ska få något så är det aktier som gäller!

Lycka till!

Svar på tråden Vad kan jag köpa i julklapp till barn som redan har allt?