Kortväxt-bostadsanpassning
Jag skulle gärna vilja ha andra att prata med som är i samma/liknande situation. Mitt problem är att jag är väldigt kortväxt, 140 cm, och det ÄR ett handikapp. Vilket många inte verkar förstå. Eller inte hur stort handikapp det kan vara.
Nu har jag tänkt försöka ta tag i att få hjälp med att få lite anpassning hemma som kan underlätta min vardag.
Köket skulle jag verkligen vilja ha hjälp med. Når ju ingenting, så frustrerande. Eller jag nåt det som är på första hyllan i skåpen som är över diskbänken.
Skafferiet, jag ställer allt längst fram...och det funkar ju inte i längden, alltid kaos där inne.
Duschen, når aldrig duschen som alltid sitter för högt upp.
Köra bil...ja det funkar om jag får sitta så långt fram som det bara går, är just nu gravid och har en växande mage ivägen, så snart kan jag inte köra längre:(
Tvättstugan, har sååå dåligt med förvaring, där vi skulle kunna ålats är på väggarna MEN då blir det för högt upp så jag inte kommer nå.
Når aldrig ner till golvet när jag sitter på en stol, resulterar i att det är svårt att ha sonen i knät.
Kläder- passar väldigt sällan i benen, måste alltid sys upp, linnen blir för långa osv.
Svårt att nå varor i mataffärerna, får ofta be om hjälp att ta ner saker.
Ja dessa är en del problem jag stöter på i min vardag.
Men nu hoppas jag på att en arbetsterapuet kan hjälpa mig med en ansökan för bostadsanpassning.