• Anonym (orolig...)

Utdrag ur belastningsregistret!! Hjälp!!

Kan någon hjälpa mej? Jag var på anställningsintervju för en tid sedan och då gav chefen mej en blankett jag skulle fylla i till polisen om utdrag ur belastningsregistret för en eventuell anställning i framtiden. Dom vill ju såklart se att man ej är dömd för något! Det förstår jag, men det är en sak som oroar mej angående detta. För många år sen råkade jag i dåligt sällskap och det hela slutade med att polisen gjorde husrannsakan hemma hos mej, det var inte mej dom egentligen var ute efter men det var ändå min lägenhet. Kommer detta att visa sej på pappret till chefen eller hur går det till. Jag har ALDRIG blivit dömd för något, men oroar mej så för att just den där incidenten ska synas. Snälla, är det nån som vet?? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret!! Hjälp!!
  • Anonym (Utredare)

Husrannsakan syns inte i belastningsregistret. Man behöver ju inte vara misstänkt för något fast polisen gör en husis hos en.

• Anonym (orolig...)
    Anonym (Utredare) skrev 2011-03-17 12:24:44 följande:
    Husrannsakan syns inte i belastningsregistret. Man behöver ju inte vara misstänkt för något fast polisen gör en husis hos en.
    Så då kan jag vara lugn?? Jag var delvis misstänkt för en grej men det var min dåvarande pojkvän dom ville åt egentligen.
  • iii

Det är inget misstankeregister de frågar efter, de vill se ditt brottsregister. Dvs vilka domar du har på dig. Du har inget att ora dig över.

• Anonym (orolig...)
    iii skrev 2011-03-17 12:28:34 följande:
    Det är inget misstankeregister de frågar efter, de vill se ditt brottsregister. Dvs vilka domar du har på dig. Du har inget att ora dig över.
    Oki!! Varmaste Tack!!!
  • Anonym (Utredare)
    Anonym (orolig...) skrev 2011-03-17 12:27:15 följande:
    Så då kan jag vara lugn?? Jag var delvis misstänkt för en grej men det var min dåvarande pojkvän dom ville åt egentligen.
    Man kan inte delvis vara misstänkt för en grej. Antingen var ni båda misstänkta och man kanske avskrev misstanken mot dig eftersom det inte gick att styrka eller så var det vara pojkvännen som var misstänkt.
  • Cabron

Du kan ju skriva ut en till blankett och skicka efter två :)
    En läser du och behåller, om det känns bra för dig så lämnar du in den andra oöppnad :)

• Anonym (orolig...)
    Anonym (Utredare) skrev 2011-03-17 12:30:14 följande:
    Man kan inte delvis vara misstänkt för en grej. Antingen var ni båda misstänkta och man kanske avskrev misstanken mot dig eftersom det inte gick att styrka eller så var det vara pojkvännen som var misstänkt.
    nja jo men det är invecklat att förklara...man avskrev misstanken mot mej, ja..men det var ett jädra hallaballo innan det!
  • Anonym (Utredare)
    Anonym (orolig...) skrev 2011-03-17 12:42:39 följande:
    nja jo men det är invecklat att förklara...man avskrev misstanken mot mej, ja..men det var ett jädra hallaballo innan det!
    Precis. Du var uppsatt som skäligen misstänkt, men man avskrev misstanken. Man kan som sagt inte vara delvis misstänkt.
  • MissMena

du kan  vara helt lung, som sagt endast det som det finns en dom på, och knappt det syns

• Anonym (orolig...)
    Anonym (Utredare) skrev 2011-03-17 12:44:07 följande:
    Precis. Du var uppsatt som skäligen misstänkt, men man avskrev misstanken. Man kan som sagt inte vara delvis misstänkt.
    OK! Är inte så värst haj på såna här saker. Men man tackar för svaren!
Svar på tråden Utdrag ur belastningsregistret!! Hjälp!!