• Virrpirr

Lindex regnoverall

Har en PoP-skaloverall men dagis tror inte riktigt på att den är vattentät så de drar på galonbyxor över..

Tänkte köpa en sån här att ha på dagis:
    http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=9114736&styleid=9114732&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357363

Är det tjock nog att ha nu? Är ju fortfarande lite kyligt här på dan.

Är det som en vanlig galonoverall? Polyester står det hmm..

• Svar på tråden Lindex regnoverall
  • allie3

har oxå tittat på en sådan, har ingen aning hur dom är.. men vill gärna veta jag med

2006*2009* 6/3-11
  • Beetle

Ta hem galonbyxorna så kan de inte göra det och då kommer de att upptäcka tt den är vattentät!

• Virrpirr

Igår hade han ett annat barns galonisar så den strategin verkar inte funka..

• tessan27

Men herregud, polarns skaloverall är ju till och med bättre när det gäller vattentäthet än galonisar... Ta ett snack med dem igen.
    Jag jobbar på förskola och jag har kolleger som sätter på barnen galonisar över skalkläderna för dem tycker att det är synd att skalkläderna blir smutsiga...kan det vara så?

• Beetle
    tessan27 skrev 2011-03-17 14:35:48 följande:
    Men herregud, polarns skaloverall är ju till och med bättre när det gäller vattentäthet än galonisar... Ta ett snack med dem igen.
    Jag jobbar på förskola och jag har kolleger som sätter på barnen galonisar över skalkläderna för dem tycker att det är synd att skalkläderna blir smutsiga...kan det vara så?
  • Beetle

Prata med dem. Berätta att du köpt dyra kläder som andas för att du vill att ditt barn ska ha dem och inte varma galonkläder.

• Virrpirr

Nej jag tror helt enkelt inte att de litar på skalkläder.
    De är mest äldre som jobbar där, så det är väl lite old-school

Häromdan när jag hämtade han hade han iaf inga galonbyxor, men däremot blivit tillsagd att inte gå i vattenpölar eftersom han inte hade några plastbyxor..

• tessan27

Jag hade ju i alla fall inte gått och köpt något annat särskilt inte nått som är sämre än det ni har, varför lixom. Få dem att fatta istället. Säg åt dem att skaloverallen ska på och inga galonisar och om dem upplever att ditt barn blir blött så får dem säga till så fixar du annat om det behövs.

Svar på tråden Lindex regnoverall