• Emmmi89

Är jag knäpp?

För en månad sedan fick jag en underbar son. Vi myser på här varje dag och jag har nog aldrig mått bättre. Men ända sedan jag kom hem från bb så har jag känt att jag vill fasen ha en till, tätt. Men kommer alltid fram till samma sak - att vi borde vänta till lilleman blivit iaf 2 år, minst. 
    Jag borde vänta med tanke på att kroppen ska få återhämta sig, jag vill hinna jobba lite mellan barnen och så. Sedan är inte våran ekonomi den bästa, vilket nog är den största anledningen till att vi måste vänta..

Jag älskade allt med att vara gravid. Och jag saknar graviditeten, vill gå igenom en förlossning till. 

Är det normalt att tänka så? Borde man inte vara "mättad" ett tag med underbaringen man fått? Hur har ni andra gjort som skaffat barn tätt efter varandra?  

• Svar på tråden Är jag knäpp?
  • jagärglad

Jag fick barn för 7 v sen och tänker lika :) Vill föda igen, helst igår! Fast jag tycker det var rätt tråkigt att vara gravid speciellt dom första månaderna. Men nästa höst vill jag gärna bli gravid med 2an. Vill nog ha max 3 barn allt som allt och det känns ganska tråkigt att bara få uppleva 2 förlossningar till, om ens det..

• Mysanochmimer

haha min son är 8½ månad och jag har länge längtat efter att få gå igenom nästa förlossning, tittar på förlossningsprogram och blir sjukt sentimental och lockad
     nu är jag inte gravid än, vad jag vet, men vi kommer nog skaffa nästa relativt tätt, även om min kropp också egentligen skulle behöva återhämtning

• 7 michelingodingar

jag var likadan även att vissa av mina graviditeter inte var de roligaste så längtade jag efter o vara gravid igen och fåsin nyförlösta bebis på bröstet " drömmer" vi skaffade barn tätt har 7 st men dom 4 sista är födda med ca 1 års mellanrum helt klart det bästa vi gjort

• Konstantine

Så där kände jag också i början :) Jag var sååå barnsugen och vi pratade mycket "redan" om nr2. 

Det är faktiskt nu när min dotter är 10 månader som gravid-ny bebis-suget har släppt helt & hållet. Lustigt men sant.

• Floffeen
    helt normalt!

...
    Jag blev jättledsen när magen försvann.
    Det var ju en sån underbar känsla att föda.
    att se sitt barn, hålla i det m.m
    Bebissjukan ..på bb sa jag att nej fy inte en gång till  "kvinnan är inte skapt för detta"
    2 veckor hemma.. började prata om barn nummer 2 :P

Älskade att vara gravid jag med.
    så otroligt underbart.
    Men nu 4 månader senare inser jag att de aldrig skulle fungera att vara gravid nu.
    då jag vill att min son skall få All uppmärsamhet och allt positivt.
    ingen illamående morsa som springer och spyr ..
    Vi väntar iallafall tills han är 1år :)
    Så kanske sambon hinner få fast anställning med och allt sånt ..

Men i början var det groteskt läskigt var man ville ha ett barn till.
    nästan massa produktion av små bebisar haha.
  • Emmmi89

Tack för era svar. Skönt att det jag känner är normalt, undrar varför det egentligen blir att man tänker så? Nej, det blir att vänta tills det händer lite mer och man får händerna fulla. Just nu är han ju så lugn hela tiden :) 

• Armani

Jag började längta efter nr 2 redan innan nr 1 var född Sambon var väl kanske inte lika sugen då, det tog några månader att smitta honom med bebislängtan innan han var med på noterna

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Josefiiijn

Helt normalt:) Jag bara älskar att vara gravid och saknar magen något fruktansvärt! Längtar också efter nästa förlossning och har gjort det sedan sonen var nyfödd men det blir nog inte syskon ännu åt sonen:) Han är snart 10 månader nu.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Är jag knäpp?