• Pallas

Kan man göra pannbiffar i ugn? (behöver snabbt svar)

Var och handlade i morse när jag släppt av maken på jobbet och så hade de extrapris på köttfärs. Halva priset var det så jag köpte tre jättestora paket. Tänkte göra en laddning köttbullar att stoppa i frysen och så pannbiffar. Nu undrar jag om det går att göra pannbiffar i ugnen så jag slipper steka dem allihop?

Hur många grader och hur länge isåfall?

• Svar på tråden Kan man göra pannbiffar i ugn? (behöver snabbt svar)
  • ebben

Ja! det går! Oj,grader vet jag inte egentligen...........jag gör ofta köttbullar i ugn,men vad ska jag tro...........sätt på 200 grader,eller lite mindre,175 kanske...........kolla när de är klara!

• Lola Jämtland

Jepp!

Skulle tippa på en 175 grader jag oxå....o kolla när de är klara.....

• Pallas

Åh vad bra! Tack ebben! Köttbullar också alltså? Ja, det vore ju skönt att slippa steka triljarders köttbullar... Jag provar väl då och skyller på dig om det blir äckligt

Kan du säga på ett ungefär hur länge? En halvtimme, tio minuter eller 14 dar?

• ebben

Ha,bra att vi är överens än en gång !!
    Tänk att man gör en sak ofta,men ändå inte kan säja hur man gör? DET är lite märkligt! Men jag chansar väl.........men jo,skulle tro 175.......

• Pallas

Och rullar ni köttbullarna några gånger medan de är i ugnen eller?

• ebben

Haha,ja,testa 14 dar!!! ,nä,ca 30 minuter,kanske.

• Lola Jämtland

Kolla efter 10 min....o sen 10 min igen kanske...

Och ja, det går utmärkt att göra köttbullar där oxå!

• ebben

Nä,de behöver inte rullas mer..........men jag brukar sätta lite vatten o försöka svepa över de,inte för att jag vet om det gör nån skillnad!

• Björkeli

Vet inte hur, men min mamma gjorde alltid pannbiffar i ugnen. Grillade på galler tror jag...

SÅÅÅÅ GOTT!!!!!

• Pallas

Är i färd med att göra smeten ny (förfryser nästan händerna) hur brukar ni krydda?

• Molnet

Jag gör alltid pannbiffarna i ugnen. Massa peppar, salt och chili-grillkrydda! Mums

• Lola Jämtland

Vitlök!!! Grillkrydda, salt, peppar, paprikakrydda, lökpulver, eller riven lök...inte allt på en gång utan olika från gång till gång...

• ebben

Bara salt o peppar o en aning kanel!! Lovar -det gör susen!! Låter sjukt,men tänk er moussaka i grekland-en aning kanel! .Ja,o grillkrydda!

• Pallas

TACK alla! Nu står 185 köttbullar i ugnen! Och ett av de tre paket jag köpte är inte ens slut. Ska steka pannbiffar till mig och Viktor till lunch av det som är kvar.

• Danbala

De blir ju lite grå och tråkiga i ugn, tycker jag. Brukar bryna dem i panna först, sedan låta dem bli klara i ugn.

• Lola Jämtland

Danbala

Man kan klicka på lite margarin på plåten tex så får de lite mer färg.

• Danbala

Lola Jämtland:
    Hmm, det borde funka med smör också då, va?

(Jag har aldrig margarin hemma, bara smör. Jag kan inte hantera margarin, det beter sig FEL! )

• Lola Jämtland

Ja, smör funkar oxå.

• ebben

MEN jag brukar tvärsteka de när jag väl ska äta! DÅ får de färg.........

Svar på tråden Kan man göra pannbiffar i ugn? (behöver snabbt svar)