• Anonym (Tjej28)

Hur länge är man kär?

Hur länge är man egentligen sådär kär i sin partner? Är det i olika faser, eller är man bara det i början, hur är det för er?

Jag har varit tillsammans med min kille i snart 5 månader och jag är inte kär i honom längre, men han är tydligen kär i mig hela tiden säger han.
    Men det där har jag aldrig upplevt i hela mitt liv. Jag har varit kär/förälskad endast ett par tre månader i början av alla mina förhållanden. Sen har det övergått till att älska personen.

• Svar på tråden Hur länge är man kär?
  • Anonym

jag är nog lite småkär fortfarande efter 5 år, men inte sådär hysteriskt som jag var i början, men då fungerade man ju inte så det är mest skönt att slippa.

• SilverEmma

Det är ju så olika...jag slutar inte vara kär bara för att jag älskar. Vi har varit tillsammans tre år nu och jag är fortfarande sådär "pirr-i-magen"-kär var och varannan dag.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • WickedyWitch

Jag har varit tillsammans med min sambo i ca 1 år & 2 månader.
    I början var allt så underbart, pirrigt & ja, perfekt!

Jag var dock rätt så nyförälskad länge, ca 6 månader, sedan har det liksom 'gått över' långsamt till en stark kärlek & djup respekt. Jag är inte pirrig längre, jag flyter inte omkring på rosa moln - men jag älskar honom, tycker han är underbar & trivs något otroligt med honom. '
    Men ge ej upp, det kommer alltid perioder då man blir pirrig & nykär emellanåt, om så bara för en dag.
    Det går upp och ner i aaaalla förhållanden - speciellt om man bor tillsammans.

• Anonym (Tjej28)

Det där pirr i magen hade jag bara ett par veckor och sen har det inte kommit tillbaka.
    Men jag vet att jag älskar honom.

• Bebislängtan82

Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 8 mån och jag är hur kär som helst i honom.
    Vi vill inte vara ifrån alls, ibland måste han sova borta i jobb och dom gånger jag inte följer med blir det lätt lite tårar från båda.

Vi är jätte kära och är hur lyckliga som helst.

Jag förmodar att det är olika och går upp och ner som med allt annat

Är 2011 vårt år
  • Red drum

Efter drygt 1,5 år känner jag fortfarande det där pirret i magen som jag kände alldeles i början! Det där har alltid lagt sig med andra killar efter tre månader, men till min förvåning håller det i dig dag ut och dag in med både kärlek, passion och sexliv!

Svar på tråden Hur länge är man kär?