Katt som kissar inne... Hur mkt ska man orka?!
Vi har en katt som blir 5 år i maj. Hon har sedan ca ett och ett halvt år tillbaka kissat inne lite varstans i huset. Hon är kastererad.
I början hände det oftast om vi hade någon på besök, vi trodde att det berodde på att hon var rädd och inte vågade gå på lådan som då stod på nedre plan i huset.
Under sommaren var allt bra men när hösten kom började hon igen.
I vintras fick hon även kattlåda, mat och vatten på övervåningen och kissandet lugnade sig då men har börjat nu igen. Igår kväll när jag kom upp i sovrummet så hade hon kissat i sängen och på golvet i sovrummet. Till råga på allt hoppar hon upp i sängen när vi lagt oss och kissar igen.
Jag vet inte vad det är hon protesterar mot och vet inte hur länge till jag orkar med detta. Jag tvättar täcken och sängkläder fyra gånger i veckan när det är som värst och i bästa fall bara en eller två gånger i veckan. Hon kissar även i hundens bädd, trots att hon och hunden verkligen är bästa kompisar så jag förstår inte varför.
Jag har gjort allt jag kan och katten har det inte dåligt på något sätt.
Katten har nyligen varit hos veterinären och de har konstaterat att hon har urinsten, men när de här problemen började hade hon inte någon urinsten så kissandet beror inte på det.
Frågan är vad vi ska göra med henne?
Jag har seriöst börjat fudera på att ta bort henne, men önskar att detta bara kunde bli bra så jag slipper det.
Många säger omplacering, men hur hittar jag ett hem som vill ha en katt som kanske kissar inne? Och som dessutom måste äta specialfoder livet ut. När det är nog svårt att hitta ett hem åt en "frisk" katt.
Vad hade ni gjort?