Bebis i cykelvagn / cykelkärra, går det??? Snabbt svar...
Hej! Kan man ha en bebis i cykelkärra? Vågar man fästa babyskyddet i den på något sätt? Tackan för snabba svar... //Sandra
Hej! Kan man ha en bebis i cykelkärra? Vågar man fästa babyskyddet i den på något sätt? Tackan för snabba svar... //Sandra
Puffar upp
Det finns "hängmattor" som man kan ffärsta i vissa sorter. MEN då dår man enbart använda den som vagn, och ej cykla med.
Sonen började sitta i cykevagn när han var 8 mån, men hj'älm givetvis, då han kunde sitta upprätt.
Jag har en nordiccab
Jag Ska köpaen Zorro 3-i-1 och till den hittar jag inte... Jag har ju tänkt att cykla försiktigt med barnet i vagnen... Kan man inte fästa babyskyddet tro? Han ska självklart ha hjälm!!
det finns insatser beroende på kärran. Jag har en winther dolphin och fick denna, men jag väntade tills lillebror var omkring 3-4 mdr innan vi körde iväg. detta kommer från en dansk hemsida, men det troligvis går att hitta i sverige. annars kan man kanske beställa från dk... www.babysam.dk/hovedstoette-til-babysiddeskaal.aspx detta är för huvudstöd och inte skålen, men du kan se hur det ser ut. Kanske kan hitta den någonstans som säljer kärror som croozer ... han älskade att åka i kärran....
hur gammalt e ditt barn om jag får fråga? en cykelhjälm o sitta i ett babyskydd låter ju inte direkt bekvämtb alls för det lilla barnet..får ju ingen comfort alls i huvud el nacke då..
Han är 2månader och jag funderar på om han ska få en mjuk hjälm bara för att skydda huvudet utifall men jag ska kolla lite med min bvc-sköterska! Jag hade hoppats på att hitta en universal hängmatta eller babyinsats men jag vet inte om det finns..,
Han är alltså två månader nu men vi kommer nog inte cykla något innan han blir 3månader...