• Wonderbabe

Fp och arbetslös

Min son ska börja dagis 15 min/ vecka i april. Men jag har inget jobb att gå tillbaka till. Ska man anmäla sig på arbetsförmedlingen och vara deltidssökande eftersom jag har sonen efter tre timmars dagistid? Eller ska jag ta ut mer föräldrapenning? Min sambo kan ge mig dagar. Jag kan ju inte vara heltidsarbetssökande eftersom jag har hand om honom resten av dagen sen. 

Ni som vet, hur funkar detta med AF och FP? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 17:48
    Jag kan nämligen inte gå på A-kassa eftersom jag har kommit in i aktivitetsgarantin i fas 3. Hur går man till väga där?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 17:49
    oj, 15 tim/ vecka blir det

• Svar på tråden Fp och arbetslös
  • Mamma till 3 M

du ska stå som heltids arbetssökande med barn på dagis 15 h/veckan.. du hinner söka arbete på dom 15 timmarna.. o dagis e flixibla med tider om du måste gå på möten osv..! :) men du väljer ju såklart själv.. ska du ha ersättning som arbetslös så måste du ju vara heltidssökande..

• Wonderbabe
    Mamma till 3 M skrev 2011-03-17 17:50:08 följande:
    du ska stå som heltids arbetssökande med barn på dagis 15 h/veckan.. du hinner söka arbete på dom 15 timmarna.. o dagis e flixibla med tider om du måste gå på möten osv..! :) men du väljer ju såklart själv.. ska du ha ersättning som arbetslös så måste du ju vara heltidssökande..
    Men när det gäller detta med fas 3 i aktivitetsgarantin så ska man ut på aktiviteter som säkert varar 8 timmar / dag.. Då får man bara ersättning. Hur ska det vara då med dagis? Om han ska vara på dagis heltid när man har aktiviteter som inte ens är heltidsarbete med lön. Om du förstår vad jag menar?
Svar på tråden Fp och arbetslös