• Plutten forever

Någon som gjort en Star Wars-tårta?

Ni tårtexperter... finns ju många som är otroligt duktiga här har jag sett - har någon gjort en Star Wars-tårta? Det ska jag försöka mig på i helgen då vi firar min sons 4-årsdag.

Om någon har gjort en och har bilder vill jag gärna se!

Kommer använda marsipan och inte sugarpaste, jag tycker sugarpaste är äckligt (för sött) och huvudsaken med en tårta är ju att den är god Men om den är snygg är det ju också bra.

• Svar på tråden Någon som gjort en Star Wars-tårta?
  • Annsofie82

Jag har ingen aning om hur man bakar en star wars tårta. Men favoritar här för jag hade verkligen också velat veta hur man gör. Typ Darth VAder hade mina killar tyckt va hur häftigt som helst!

• Plutten forever

Ja, det är precis Darth Vader jag har tänkt försöka mig på. Har precis färgat en klump marsipan med svart karemellfärg. Men väntar med att forma den tills imorgon tror jag!

• Goltlännig

Kan du inte göra en bild/siluett av dart vader som en plat figur på tårtan. Då kan du säkert hitta bilder på hans huvude elelr likande på nätet.
    måla dit ditwaljer med tex kristyr?

Jag är absolut ingen expert men det var min första tankte.

• Plutten forever

Sjukt nöjd med resultatet måste jag säga! God var den också. Prinsesstårta i förklädnad (dvs vaniljkräm, hallon och grädde där inne)

Svar på tråden Någon som gjort en Star Wars-tårta?