• PerG

Hur gör du med din leverpastej?

Brukar ni lägga ett lager smör i botten när ni ska ha bredbar leverpastej som pålägg? Gör ni någon skillnad mot andra pålägg så att ni t.ex. har smör när ni har ost, men inte när ni har bredbar leverpastej?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gör du med din leverpastej?
  • Moflo

Haha, rolig tråd!
    Jag har smör på mackan i vanliga fall, men inte under leverpastej. Det har däremot maken! Tycker att det blir lite kaka på kaka med smör under. Som att äta Nutella med smör under...men gott blir det!

• Snabeldrake

Jag har smör på mackan oavsett vad som kommer finnas över smöret sen 

• Perly

Ger den till katten...

daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Tecken

Jag har alltid smör/"klister" under pålägget, så även på leverpastejmackor.

• ploten

Jag har smör under "torra" pålägg som ost, korv och skivbar leverpastej men inte under "kladdiga" som messmör, mjukost och bredbar leverpastej.

• Ragnar

Har bara smör på utflyckssmörgåsar där det behövs något till att hålla fast pålägget och på varmt bröd, tex. rostat, där smöret smälter.
    Aldrig smör under leverpastej eller annat bredbart. Tycker egentligen bara om den leverpastej som jag gör själv enligt min mormors gamla recept.

• JuliaåRonjasmammis

Jag äter inte leverpastej. Kräks Ska någon i min närhet ha det på mackan, så får de hålla sig en bit ifrån, och absolut inte begå dödssynden att använda samma kniv till både smör och leverpastej, får då kan jag inte äta från den asken sen! Och smör på mackan måste jag ha.

Don't mess with my integrity!
  • Atamon

Har smör under alla pålägg förutom smält/mjukost och messmör. Jättegott är det ju med smör under leverpastej (oavsett om den är bred- eller skivbar) 

• IsDimma

Alltid smör. Möjligen med undantag för mjukost (utan smak) men helst inte.

• Boomie
    Atamon skrev 2011-03-18 12:59:59 följande:
    Har smör under alla pålägg förutom smält/mjukost och messmör. Jättegott är det ju med smör under leverpastej (oavsett om den är bred- eller skivbar) 
    Så gör jag med!
  • levandecharader

Kunde inte rösta, saknade alternativet annat... Om smörgåsen är rostad så har jag smör under, men om den inte är det eller om det är hårt bröd så har jag inte smör under.  Är leverpastejen skivbar (vilket jag sällan äter) så har jag alltid smör under.

• Ts Mamma

Jag har smör under, vare sig den är bredbar eller skivbar men äter helst skivbar Arboga pastej, bredbar äter jag väldigt sällan och då helst på rostat bröd...

• Stars

Jag tycker det är jätteäckligt när folk har smör och leverpastej (eller jordnötssmör eller mjukost) på samma macka och man ser de där äckliga smörklumparna här och där. Jag äter inte smör under bredbart pålägg (och oftast inte annars heller) och om min man skulle breda på leverpastej eller liknande på en macka med smör på så äter jag inte mer av det pålägget från den förpackningen eftersom det är äckliga smörklumpar i den sedan.

Svar på tråden Hur gör du med din leverpastej?