• minhalva

Supp Alevdon av misstag i slida istället för ändtarm-farlig

Dottern är sjuk och i mörkret i hennes rum råkade jag sätta supp alvedonen mot febern i slidan istället för ändtarmen. Upptäckte det sent och nu undrar jag om det är farligt eller kan ha gjort ont.Den gled in direkt-känner mig hemsk.

Kan den hjälpa mot febern iaf eller vågar jag ge en ny supp? Snälla svara!

• Svar på tråden Supp Alevdon av misstag i slida istället för ändtarm-farlig
  • Stinky

Du är ju för sjutton dum om du frågar här istället för att ringa 112 och bli kopplad till giftinformationscentralen!

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • pigglet
    Stinky skrev 2011-03-17 21:20:38 följande:
    Du är ju för sjutton dum om du frågar här istället för att ringa 112 och bli kopplad till giftinformationscentralen!
    Lika trevlig som vanligt....   :(

Men det var ett bra råd! Ring och kolla. 
    Och ingen fara - en olycka händer så lätt. Inte så lätt att pricka rätt i mörkret, kunde hända vem som helst. Nästa gång tänder du mer... man lär sig något nytt varje dag.
  • IsaCMoJs

Ring 1177 och fråga. Kan inte tro att det skulle vara någon större fara men skidan är ju känslig så hör med dom vad du ska göra!

• pigglet

Ja, du ska ju ringa 1177 förstås - inte 112. Men det förstod du säkert!

• Vicka81

112 lät lite väl dramatiskt. Den totala mängden verksam substans är ju aldrig högre bara för att den administrerats fel. Jag tror inte att det är någon fara mer än att suppen ev kan orsaka retning på slemhinnan. Om den verksamma substansen tas upp genom slidan törs jag inte svara på men jag tror inte det. Den rinner förmodligen ut. Ring 1177 och hör vad de säger! 

• Stinky
    pigglet skrev 2011-03-17 21:24:12 följande:
    Lika trevlig som vanligt....   :(

Men det var ett bra råd! Ring och kolla. 
    Och ingen fara - en olycka händer så lätt. Inte så lätt att pricka rätt i mörkret, kunde hända vem som helst. Nästa gång tänder du mer... man lär sig något nytt varje dag.
    Men vad sjutton, ska man låtsas vara trevlig när man blir förbaskad för att någon sitter och skriver en hel jävla trådstart istället för att kontakta vården?! 
  • Stinky
    Vicka81 skrev 2011-03-17 21:25:27 följande:
    112 lät lite väl dramatiskt. Den totala mängden verksam substans är ju aldrig högre bara för att den administrerats fel. Jag tror inte att det är någon fara mer än att suppen ev kan orsaka retning på slemhinnan. Om den verksamma substansen tas upp genom slidan törs jag inte svara på men jag tror inte det. Den rinner förmodligen ut. Ring 1177 och hör vad de säger! 
    Nej, det är inte ett dugg dramatiskt att ringa 112 i det här fallet! Min son hade kommit åt en karta med Alvedon när han var 1½ år, men jag visste inte om han hade fått i sig några tabletter eller inte. Jag blev kopplad till giftinfot på en gång, för det togs på högsta allvar, samt att 112 var kvar i luren under tiden.
  • Vicka81
    Stinky skrev 2011-03-17 21:26:33 följande:
    Men vad sjutton, ska man låtsas vara trevlig när man blir förbaskad för att någon sitter och skriver en hel jävla trådstart istället för att kontakta vården?! 
    Det var ju inte någon akut situation direkt...
  • Stinky
    Vicka81 skrev 2011-03-17 21:28:45 följande:
    Det var ju inte någon akut situation direkt...
    Det är ju knappast något som du kan sitta och avgöra här på FL.
  • Förväntansfull0406
    Stinky skrev 2011-03-17 21:26:33 följande:
    Då borde du veta att man INTE upptar 112 med detta uten ringer 1177. Detta är inte livshotande eller ett pågående brott. Alltför många ringer felaktigt 112.
Svar på tråden Supp Alevdon av misstag i slida istället för ändtarm-farlig