• FruLindell

Ont i äggledarna flera dagar efter spolning?

Jag spolade äggledarna i måndags och fick fruktansvärt ont, både under själva spolningen och efteråt.

Nu har det gått tre dagar och jag känner fortfarande av det. Inte alls som direkt efteråt såklart, men tillräckligt för att det ska vara obekvämt så att säga.

Hur har det varit för er andra som spolat äggledarna, hade ni ont länge efteråt? 

• Svar på tråden Ont i äggledarna flera dagar efter spolning?
  • Newchans
    FruLind skrev 2011-03-17 21:20:30 följande:
    Jag spolade äggledarna i måndags och fick fruktansvärt ont, både under själva spolningen och efteråt.

Nu har det gått tre dagar och jag känner fortfarande av det. Inte alls som direkt efteråt såklart, men tillräckligt för att det ska vara obekvämt så att säga.

Hur har det varit för er andra som spolat äggledarna, hade ni ont länge efteråt? 
    det var likadant för mig... hemskt ont båder under spolningen o efteråt, höll i sig nästan en vecka för mig,,, dom sa att det berodde på att min bukhinna på känslig... hoppas det går över för dig strax!!!
  • FruLindell

Tack för svaret Zimba77! Då försvinner det antagligen inom ett par dagar här då! 

• Newchans
    FruLind skrev 2011-03-18 11:43:09 följande:
    Tack för svaret Zimba77! Då försvinner det antagligen inom ett par dagar här då! 

Hur gick det för dig? gick det över fort sen?
    jag var på ny spolning igår o har ont o blöder lite idag....
  • FruLindell

Hej! Det har gått över nu, men höll faktiskt i sig i lite över en vecka. FAST, det var bara första dygnet som det gjorde störande ont.

Varför gör du spolningen två gånger?

• FruLindell

Och förresten, jag hoppas såklart att det går över för dig, det onda! Otrevligt att inte skriva det i förra inlägget :)

• Newchans

haha, ingen fara. Första spolningen var för länge sen innan jag blev gravid m min dotter. nu jobbar vi på syskon. Känns lite bättre idag, hoppas det är borta snart.
    Försöker ni m första barnet?

• FruLindell

Ja, första! Har försökt i nästan två år och utredningen har inte visat något fel på varken mig eller mannen, så nu är nästa steg IVF för oss.

Fick du dottern via IVF?

• Newchans
    FruLind skrev 2011-03-31 16:45:37 följande:
    Ja, första! Har försökt i nästan två år och utredningen har inte visat något fel på varken mig eller mannen, så nu är nästa steg IVF för oss.

Fick du dottern via IVF?
    Nej, efter nästan 2,5 år tog jag mig till gyn o sökte hjälp. undersökningarna visade inget fel på oss heller. då fick jag börja äta pergotime (hormoner som stimulerar ägglossningen). då blev jag gravid nästan direkt. Hoppas att ni får göra ivf fort nu och att det ska gå bra. Jag äter pergotime igen nu, men verkar inte funka denna gång... får se hur vi går vidare.
Svar på tråden Ont i äggledarna flera dagar efter spolning?