• lexan

Förlåta eller inte förlåta otrohet

Min sambo var på konferensresa i helgen. Han kommer hem och efter två dagar kommer det fram att han hånglat med en kollega.

Vi har haft det jättebra tillsammans och detta var det sista jag trodde skulle hända. Vi har en underbar dotter på 2,5 år och vi planerade att skaffa ett syskon.

så VARFÖR gör han detta? Jag blev rasande när jag fick veta detta. Sedan förtvivlad. Nu är jag bara passiv. Min första reaktion var att det är slut. Men vi har barn, hus, bil..ett helt liv uppbyggt tillsammans...

Någon som varit med om liknande? Ska man försöka förlåta för barnets skull? Hade vi inte haft barn hade det varit "tack och adjö". Några tycker att det var ju "bara" kyssar, inget sex. För mig känns det lika illa.

• Svar på tråden Förlåta eller inte förlåta otrohet
  • Babyystar

Erkände han det själv eller fick du reda på det på omvägar?

• lexan

Jag kände på mig att det var något på tok, så jag ställde på honom och han "erkände".

• RedTopaz

Jag tycker ni ska gå till en parterapeut och prata om varför detta hände och vad ni båda känner.

Bara du vet om du kan förlåta och gå vidare och fortsätta lita på honom, men för att kunna ta ett beslut måste du nog ha alla fakta.

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • Lizette4barn

Det är bara du som kan bestämma det. Men, ett misstag kan även den bästa göra. Jag undrar hur många äktenskap som är felfria år efter år. Har ni det bra i övrigt, tycker jag han är värd en chans. Lycka till!!

Svar på tråden Förlåta eller inte förlåta otrohet