• Anonym

Vad har en rörmokare/vvs i lön ca?

ja precis, vad har man i lön? En kompis till mig vill läsa till rörmokare, men funderar på lönen... någon som vet? Å vad har man som lärlinglön?

• Svar på tråden Vad har en rörmokare/vvs i lön ca?
  • Anonym

de beror på vart i landet man bor samt villka firmor man blir anställd av...
    min sambo är rörmokare och får ut ca: 19000

• Anonym (sambo)

min sambo läste till rörläggare och är nu lärling.

Första stället han jobbade på fick han först typ 86 kr i timman på sen 99. Nu har han bytt och har ca 125-130kr timmen.(han har varit lärling i ett år) De fullbetalda på hans firma har ca 170-190 kr/timmen.

Tycker det är ett bra jobb med bra betalt med tanke på utbildingslängden.

Har din kompis gått klart gymnasiet?

• Anonym
    Anonym (sambo) skrev 2011-03-18 10:08:24 följande:
    min sambo läste till rörläggare och är nu lärling.

Första stället han jobbade på fick han först typ 86 kr i timman på sen 99. Nu har han bytt och har ca 125-130kr timmen.(han har varit lärling i ett år) De fullbetalda på hans firma har ca 170-190 kr/timmen.

Tycker det är ett bra jobb med bra betalt med tanke på utbildingslängden.

Har din kompis gått klart gymnasiet?
    Ja han har gymnasieutbildning, men inte alls i närheten av det yrket...
    Ja det är ju bra betalt då.
    Anonym skrev 2011-03-18 09:19:47 följande:
    tack för svaret, det är ju bra lön
  • Anonym

Får man fråga vart/vad han läser om det är efter gymnasiet? Maken är nog lite intresserad av yrket

• Anonym (sambo)
    Anonym skrev 2011-03-19 00:14:23 följande:
    Ja han har gymnasieutbildning, men inte alls i närheten av det yrket...
    Ja det är ju bra betalt då.
    Anonym skrev 2011-03-18 09:19:47 följande:
    tack för svaret, det är ju bra lön
    Ah okej, sambon hade nämligen inte avslutat gymnasiet så han fick det högre bidraget av csn, så han behövde inte ta så mycket lån. Vilket är en positiv sak om det är något man vill sattsa på.
  • Anonym
    Anonym (sambo) skrev 2011-03-19 16:27:36 följande:
    Ah okej, sambon hade nämligen inte avslutat gymnasiet så han fick det högre bidraget av csn, så han behövde inte ta så mycket lån. Vilket är en positiv sak om det är något man vill sattsa på.
    ja det är ju kanon
    Anonym skrev 2011-03-19 14:58:32 följande:
    Får man fråga vart/vad han läser om det är efter gymnasiet? Maken är nog lite intresserad av yrket
    oj minns inte, för det var så många olika han har kollat på, halmstad tror jag.... minns inte vad det hette.
Svar på tråden Vad har en rörmokare/vvs i lön ca?