• nivea bbb

Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?

Hejsan!
    Jag är nyfiken o vill gärna höra om någon blivit gravid 3-4 eller 5 dagar innan ÄL..?..
    (Om du testat med ÄL-test, hur många dagar innan testets positiva utslag på ÄL hade du sex...?..)
    Kan man bli gravid 4-5 dagar innan ägglossningen..?.
    Dela gärna med dig -och skriv gärna vad du fick för kön (om du vill)...

Mvh ninni Solig som drömmer om en bebis !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-04 18:22
    Uppdatering... .

Jag o karln hade sex 7-6-5 dagar innan ÄL, o jag blev gravid -så visst går det! Dock förlorade vi vår bebis i magen ... så nu från november är det dags för att försöka igen.

Häng gärna på här med berättelser!
  • Svar på tråden Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?
  • FruFoxy

Med vårt senaste barn hade vi sex på torsdagskvällen, och på måndagen hade jag älvärk. Inte nån planerad graviditet så vi trodde väl att det var lite safe. Men tydligen inte! Resultatet blev en sprallig tjej

• nivea bbb
    FruFoxy skrev 2011-03-18 09:05:13 följande:
    Med vårt senaste barn hade vi sex på torsdagskvällen, och på måndagen hade jag älvärk. Inte nån planerad graviditet så vi trodde väl att det var lite safe. Men tydligen inte! Resultatet blev en sprallig tjej

Åhh Grattis Solig  va roligt att höra !!!
    Då måste de varit 4 dagar innan ÄL då... -spännande! Jag o min karl ska försöka baka bebis om ca 6-7 veckor... dock har han ett arbete som han pendlar mkt i, så är just över ÄL 30mil hemmifrån... vid 3 ÄL-tillfällenSkämssåå typiskt! Så vi kommer försöka bli gravid 3-4 dagar innan ÄL...
    Känns skönt o höra att man faktiskt kan bli graivd 4 dagar innan ÄL Skrattande !
  • Kazeer

Senast jag blev gravid skulle jag ha haft ägglossning på söndagen enligt ÄL-kalendern. Vi hade sex på måndagen eller tisdagen (minns inte riktigt men i alla fall nästan en vecka före förmodad ÄL). Och jag blev gravid.

Jag vet inte med säkerhet när ÄL inföll den månaden, eftersom jag inte testade, och det är ju möjligt att den kom tidigare.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • nivea bbb
    Kazeer skrev 2011-03-18 09:32:55 följande:
    Senast jag blev gravid skulle jag ha haft ägglossning på söndagen enligt ÄL-kalendern. Vi hade sex på måndagen eller tisdagen (minns inte riktigt men i alla fall nästan en vecka före förmodad ÄL). Och jag blev gravid.

Jag vet inte med säkerhet när ÄL inföll den månaden, eftersom jag inte testade, och det är ju möjligt att den kom tidigare.
    Tack för ditt svar!
    Jaha... men oavsett så borde det varit minst 3-4 dagar spermierna levde kvar  innan ÄL... Drömmer
  • Kazeer
    nivea bbb skrev 2011-03-18 10:10:37 följande:
    Tack för ditt svar!
    Jaha... men oavsett så borde det varit minst 3-4 dagar spermierna levde kvar  innan ÄL... Drömmer
    Ja, jag tror i alla fall inte att ÄL kom nästan en hel vecka tidigare men kanske ett par dagar.

Håller en tumme för dig! Lycka till! Solig
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • nivea bbb
    Kazeer skrev 2011-03-18 10:13:43 följande:
    Ja, jag tror i alla fall inte att ÄL kom nästan en hel vecka tidigare men kanske ett par dagar.
    Håller en tumme för dig! Lycka till! Solig
    Nej precis.. det låter lite konsigt om ÄL flyttas så många dagar...
    Tack för lycko-tummen Solig

-Det är intressant hur många som lyckats blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL.. dvs uppenbarligen måste man ju kunna det då!
  • Hoppfull84

Japp!
    jag skulle resa bort på fredagen direkt efter jobbet så vi "bakade bebis" på onsdagen och torsdagen, på söndagen hade jag ÄL. Är nu i vecka 30.
    Lycka till!

• nivea bbb
    Hoppfull84 skrev 2011-03-18 11:40:40 följande:

Japp!
    jag skulle resa bort på fredagen direkt efter jobbet så vi "bakade bebis" på onsdagen och torsdagen, på söndagen hade jag ÄL. Är nu i vecka 30.
    Lycka till!

Åhh Grattis va härligt Solig !!
    Tack för att du delade med dig. Ju fler som skriver ju mer hopp får jag Drömmer 
  • LeiaBus2010

TS Ninni Hur har det gått?
    Jag är lite i samma sits... vi hade sex i fredags och jag har äl just nu och igår... (Tis-Ons) Här är vi inte ute efter att skaffa en till just nu men händer det så är det välkommet, men hur stor är chansen/Risken? :D

Har du fått nåt plus? :)

• nivea bbb
    LeiaBus2010 skrev 2011-03-30 10:56:43 följande:
    TS Ninni Hur har det gått?
    Jag är lite i samma sits... vi hade sex i fredags och jag har äl just nu och igår... (Tis-Ons) Här är vi inte ute efter att skaffa en till just nu men händer det så är det välkommet, men hur stor är chansen/Risken? :D
    Har du fått nåt plus? :)
    Hejsan !
    Åhh va kul o höra ngn som är i samma sits Skrattande... Spännande o se om det blev nåt för dig då... du måste uppdatera mig så jag får höra Drömmer... Jag o min karl ska försöka baka bebis om ~ 7 veckor... har han ett arbete som han pendlar mkt i till Malmö (över halva Sverige)  så är just över ÄL 35-mil hemmifrån... detta kommer va så vid 3-4 ÄL-tillfällen-såå typiskt! Så vi kommer försöka bli gravid 3-4 dagar innan ÄL.. för det är liksom de enda alternativen de första månaderna f.om. sista April tom Juli... Hoppas att det tar sig snabbt.
    Jag äter även Apiforce o Rosenrot o mår superbra av dem... Har läst massa trådar om dessa Apiforce o jag har sedan jag började äta dem känt av min ÄL som jag aldrig tidigare ens märkt av..
    Äter du nå tillskott...?..
    Jag vet inte hur stor risken är att bli gravid 3-4 dagar innan ÄL men jag gissar att de e ganska stor risk Drömmer..
Svar på tråden Har du blivit gravid 3-4-5 dagar innan ÄL ?