• IzaIsa

Teutonia Team Alu S6 VS Eurobabys tvillingvagn..

..Ja, viken tycker ni verkar bäst? Priser, m. mjuklift, regnskydd, myggnät? I vilken butik i Sthlm finns vagnarna? Någon som har bild på ngn utan dem?
    Hjälp mig. Mina bebisar kommer ungefär om ca 6 veckor. Så jag känner paniken krypa. Behöver verkligen en vagn
    Var snäll och svara på denna tråden Annars aldrig någon som svara på mina trådar

Tacksam för svar // Bella v. 32

• Svar på tråden Teutonia Team Alu S6 VS Eurobabys tvillingvagn..
  • asaki

här finns en lista på eurobabys återförsäljare i alla fall, ett par stycken i solna och någon i sundbyberg: www.unexo.se/aterforsaljare.html. teutonia säljs väl av babyproffsen, babyplanet etc. vet ingenting om vagnarna egentligen men tycker rent spontant att teutonian ser mycket smidigare ut. eurobabyn väger 21 kilo, det blir nog ganska mastigt om du också ska ha två småttingar i..

har du varit in och kollat på tvillingbutiken på valhallavägen? där bör det väl finnas en del vagnar som du kan testa..

• IzaIsa

Visste absolut inte att Eurobabys vagn vägde 21 kilo. Den man man ju glömma då. Man ska ju liksom orka dra den oxå. Men då får det nog bli en Teutonia team alu.

• Trojka

Team Alun finns nog på både Babyland, Barnens hus och Babyproffsen. Lycka till!

• Phantera

Här finns lite mått och så på Eurobaby-vagnen: www.unexo.se/tvillingvagnar.html

Förut när jag letade barnvagn hittade jag Teutonia och Hartans på www.babybee.se
    De såg nästan exakt likadana ut...men Hartans var billigare tror jag.
    Dock så verkar inte Teutonia finnas kvar...?
    Och den som jag tror är en tvilling vagn, förutom "Hartan 2006 Z II", fungerar inte bilden på!
    Den heter iaf "Hartan 2006 ZX II", och finns längst ner på sidan där Hartan vagnarna är...
    Många läckra, OCH oläckra, färgkombinationer.

Är det ngt särskillt du vill åt med ngn av dessa vagnar?
    Annars har Emmaljunga en bra tvillingvagn, och Brio har en ny för i år har jag för mig.

Jag har själv en Emmaljunga Twin Cerox. (Begagnad -04...knappt använd så den är som ny!!) Och den har ett lättviktschassi, svängbart handtag osv. Jättebra!
    Länk: www.emmaljunga.se/product.asp
    Brios, vet jag inget om, men här är en länk iaf. Den är 1 kg lättare än ELs...
    Länk: episerver.ksg.se/mlmengtest/BrioTemplates/ProductTemplate.aspx

Lycka till i valet och kvalet!

• invo

Jag har beställt en EL twin cerox. Personligen gillade jag inte eurobabys vagn... En liten fundering... är inte teutonias tvillingvagn väldigt bred jämfört med andra? Minns att jag såg en teutonia när vi kollade på vår på barnens hus och jag funderade på hur man skulle komma in genom dörrar..

Svar på tråden Teutonia Team Alu S6 VS Eurobabys tvillingvagn..