Märkliga inbetalningar på mitt skattekonto
Jag såg att deklarationen snart ska komma och loggade in med bankid på mitt skattekonto. Där står det ett saldo på några tusen kronor tillgodo som är sedan sommaren 2010. Det har påförts lite ränta på tillgodot också under de månader som har gått.
Jag vet att jag hade kvarskatt förra året och betalade in den i maj. Där stämmer beloppen exakt. Slutlig skatt är samma som erlagd skatt enligt kontrolluppgifter + inbetalningen i maj.
Men efter det har två andra inbetalningar gjorts och dessa har jag inte något minne av överhuvudtaget. Loggade även in på internetbanken och hittade inte några pg/bg betalningar gjorda under den tidsperioden. Så frågan är om det är någon som har betalat in till fel skattekonto, och om de har gjort det, hur lång tid är det rimligt att det får gå för att kräva tillbaka pengarna? Det har ju gått väldigt lång tid...
Kan jag ens få reda på om det är någon som har betalat in felaktigt, eller krävs det att den personen upptäcker det hela och börjar luska fram ocr-nummer?
Vad skulle ni ha gjort i min situation?