• BebbanEbban

hoppar från balkongen snart !

Hej jag blir snart helt tokig kan inte tygla mitt humör alltså,ville smälla till min kille så så så hårt i dag, det låter helt sjukt .
    Det är nämligen så att han nonchalerar mig hela tiden när jag pratar om vad jag vill göra i sommar ,han vill bara vara ute på hans föräldrars land... fan alltså... jag blir galen, där hans föräldrar så klart ska vara hela sommaren. jag orkar inte med dem så länge , jag blir toki9g.alltid när vi ska hälsa på min familj så är det suck å stön..... sen är jag arg på han för att jag är från enköping men bor i stockholm och han säjer att han aldrig tänker flytta från den här sidan av stockholm ,inte ens om det blir närmre hem till mina föräldrar,då får det hellre ta slut säger han... va fan han älskar ju inte mig alls då... jag orkar inte med detta förhållande längre fy fan!!! Finns det hjälp att få skulle vi behöva det idag...
    Det är ofta han inte ser till mina behov ,bara han får åka på jäkla golfresa för 6000:- så får vi se om vi har råd att göra nåt med våran dotter.... urs vad trött jag är på människan.... Är jag helt knäpp som känner så här???? ja tydligen.....

• Svar på tråden hoppar från balkongen snart !
  • KnutRut

Lämna honom!
    Det låter inte alls bra vad jag har precis läst
    Gumman stå på dig och flytta!

• Fido

Ibland undar jag också hur mycket som är min egen ilska och frustration och hur mycket som är sambons faktiska beteende. Men jag tycker nog att han behandlar dig orättvist. Tror du att han fattar vad du vill göra? Ibland måste man ju nästan skriva med versaler vad man vill för att killen ska förstå det.
    Och visst finns det hjälp att få, om man orkar söka det.

• Popsy

Han verkar vara väldigt omogen, du får hitta på något själv o säga att nu ska vi dit det kostar si o så mycket så får du se om han reagerar. Kan han lägga 6000:- på en golf resa så kan du lägga lika mycket pengar på en resa till dig!!

Stå på dig!! o lycka till!!

• BebbanEbban

tack men det som är så knäppt är att alla liksom bara säger att ja men stefan som är så snäll.... å sen liksom att han är ju världens snällaste å det är han ,men han är knäpp på det ja just skrivit, sen är näl den här dagen en av dem värsta,kanske överdroivit lite men men han lyssnar aldrig på vasd jag vill å så...sen när det blir tjafs så är det ju bbara mitt fel säger han , å ja jag kan oxå vara tjafsig men va fan det är verkligen inte bara mitt fel , som alla verkar tro av ens familj å vänner!!

• PernillaG

Prova att gå på familjerådgivning! Där har ni en helt oberoende part som ser till ERA behov, inte till den enskillda bara.

Men som det verkar så från Din synvinkel så ser han inte Dig och dina behov. Han har säkert sina skäl och orsaker till att han tar sina 6 000:- och åker på Golfresa. Fråga när du kan åka på en tjejjhelg på landet (ta in på vandrarhem med några kompisar el dyl) eller åka en sista minuten till Rhodos.

Om han inte ser Dig, se till att bli sedd. Han har säkert en tanke med sitt beteende även fast det inte ursäktar det.

Lycka till!!

• Beckasin

Han vägrar lyssna på dig för då slipper han kompromissa och kan göra precis som han vill. "Vi gör som jag vill annars är det slut" attityden är det dags att han lägger av med. Så fungerar det inte i ett förhållande.

Hoppa inte från balkonger släng ut honom istället om han vägrar se dina behov! (Fast kanske inte från balkongen då...)

• Kaninmamma

Okej, jag förstår att det måste vara jobbigt. Men jag tycker inte att du ska ge upp helt och lämna honom. Ni har ett barn ihop nu.

Hur funkar er ekonomi? Vem sköter den? Varför måste han iväg på golfresa nu om nu inte har råd?

Jag känner inte din kille, men kommentaren han gav om att göra slut lät väldigt omogen måste jag säga.

Tyvärr är det väldigt lätt att ge råd här, men det är du som lever med honom och har valt att ha barn med honom också. Kan ni inte sätta er och bara prata om saken utan att nån blir arg?

Jag vet hur du känner dig, vårt förhållande går också upp och ner nu... men vi försöker att hålla sams och lyssna på varandra...

Kram och lycka till i alla fall...

• Kaninmamma

Och det där att alla andra tycker att de är sååå snääälla!! hahaha!! Känner igen det så väl! Det är samma här hemma, men jag brukar säga till de människorna "man måste leva med en person för att känna de väl".... det brukar få tyst på dem.

• lillsmurfen

Det är aldrig en persons fel, man är två i ett förhållande. Det låter som om det är dax för dej att talaom var skåpet ska stå så att säga. Sätt er ner i lugn och ro och tala med honom. TALA inte skälla skrika eller så. Säg vad du känner och säg att det måste bli en ändring för du mår ju inte bra.
    Lycka till och låt inte din sambo trampa ner dej mer!

• BebbanEbban

svårt att förklara men han trycker inte ned mig jag älskar honom men det är så att alla andra säger mer rätta saker än mig, tycker han om jag säger att kl är 5 när jag vet det ,ska han ändå fråga nån annan ,det gör mig förbannad han är bra på många sätt absolut... det är bara att sånt här tar musten ur en..

• lillsmurfen

Ja då trycker han ju ner dej. Typ " du vet ju inte vad du pratar om" stuket. Precis som om du är dum eller nåt. (låter det som tycker jag)
    Snacka med honom! Han kanske inte är medveten om hur han behandlar dej. Sträck på dej och säg till dej själv "NU FÅR DET VARA NOG"! Gå och snacka med honom!!!

• BebbanEbban

tack för stödet...... kramar

• växjötjej

Ta barnet och åk till dina föräldrar eller kompisar och låt honom uggla med sina föräldrar ett tag, det hade jag gjort. Bara för att han vill vara med dem hela sommaren ska inte du behöva vara det. Ett praktiskt tips som kanske funkar?

• BebbanEbban

tack för erat stöd

• Lycke

Hej BebbanEbban!
    Din situation låter jobbig tycker jag... Vad tror du skulle hända om du, ang. flytten, skulle kontra med att säga att "då får det väl ta slut, det är ditt beslut, men jag behöver flytta"? Ofta är ju sådana hot tomma, och det blir något helt annat om man låter dem bemöta det...
    Hoppas att du står ut idag och att det snart känns bättre! Kram!

• BebbanEbban

jag vet inte vad som skulle hända! jag får väl pröva ¨å! kramar

• Shannara

Man kan faktiskt vara särbo å fortsätta ha ett förhållande.
    Jag å min yngstas far bor på varsitt håll, men han är här när han är ledig. Alla barnen bor hos mej å han betalar underhåll plus att han hjälper till med saker till barnen om jag inte har råd... Annars har vi delad ekonomi...
    Detta funkar jättebra... Vi lever varsitt liv å när vi träffas har vi vårt gemensamma liv...
    Läste en artikel i tidningen Mama (som e en kanontidning) som hette "Särbo för kärlekens skull"
    De funkar faktiskt...
    Vill nån veta något mer ingående hur det funkar så skicka ett mess till mej...
    Kram!

• Meli

Ta itu med det, familjeterapi, eller separation. Man åker väl inte själv på golfresa när man har en familj, och inte pengar över till semester med dem. Blir irriterad bara jag läser detta.

Om han föredrar att det tar slut framför att flytta kanske det är bättre om det gör det....

kram

• princess of woolfs

Låter lite omogen, din kille, som han inte lämnat sin ursprungsfamilj för sin nya familj helt. Det har jag fått sagt till min kille oxå, den egna familjen, alltså sambo + barn, måste gå före ens ursprungsfamilj för att det ska fungera. Det har vi vetat länge, står ju tom i bibeln att man ska lämna sin mor o far för sin hustru. Herregud, man måste ju kunna kompromissa!! Tycker inte du ska tillbringa hela sommaren hos hans föräldrar om inte du vill det, gör nåt annat istället så kanske han får sig en tankeställare!

Svar på tråden hoppar från balkongen snart !