• Föräldrapodden

Föräldrapodden söker intervjupersoner!

Hej!

Snart kommer Föräldrapodden börja spela in spännande avsnitt som kommer ta upp olika ämnen som berör familj och föräldraskap.

Det kommer fokusera på olika sätt att hantera föräldraskapet, inställning till amning, sömnproblem, uppfostran och mat. Innehållet kommer till stor del formas utifrån vilket intreese som finns!

Initiativtagare, producent och programledare är jag, Minnia och för mer information kan du kontakta mig på kontakt@minnia.se eller läsa mer på minnia.se (Podcastens tillfälliga adress)

Föräldrapodden är en helt ideell produktion som görs av en enskild person helt utan kopplingar till någon organisation eller företag. 

• Svar på tråden Föräldrapodden söker intervjupersoner!
  • fostermamma

Hej
    En attaching parent mamma här
    3 barn, 7år 3år, 10mån
    Samt flertalet fosterbarn

• morochmer
    fostermamma skrev 2011-03-18 20:49:31 följande:
    Hej
    En attaching parent mamma här
    3 barn, 7år 3år, 10mån
    Samt flertalet fosterbarn
    Vad är en attatching parent?

Räknas inte "fosterbarnen" till barn?
  • fostermamma

Morochmer
    Sök på internet
    Sunt förnuft enligt mig men det finns ett namn när man har sånt tankesätt

Nja vi har så olika fosterbarn
    Mest på jour o korttid ingen fast boende just nu

• morochmer
    fostermamma skrev 2011-03-20 15:07:31 följande:
    Morochmer
    Sök på internet
    Sunt förnuft enligt mig men det finns ett namn när man har sånt tankesätt

Nja vi har så olika fosterbarn
    Mest på jour o korttid ingen fast boende just nu
    Har googlat . hittar inget.

Jag var mest lite provocerad av ditt sätt att uttrycka dig kring era placeringar. Fosterbarn är en förlegad term som låter illa.
  • fostermamma

resare.com/ap/
    Där kan du läsa :)
    Finns flertalet trådar här på FL med

Våra soctanter o vi benämner oss som fosterfamilj o barnen är våra fosterbarn?
    Vad skulle vara fel med det ?

• morochmer
    fostermamma skrev 2011-03-20 17:51:58 följande:
    resare.com/ap/
    Där kan du läsa :)
    Finns flertalet trådar här på FL med

Våra soctanter o vi benämner oss som fosterfamilj o barnen är våra fosterbarn?
    Vad skulle vara fel med det ?
    Jasså , Attachment Parenting. Jo, det känner jag till.
    Fosterbarn/fosterhem hette det tidigare. När man tog in barn för att fostra dem =barnen är ouppfostrade. Idag heter det familjehem och barn kort och gott. Det borde du känna till Obestämd
  • fostermamma

Morochmer

Det är precis vad vi gör med några av barnen (uppfostrar) o värnar om de

Jag och mina "chefer" på soc kontoret använder oss av namnen fosterhem o fosterbarn så aldrig ens tänkt på det ?
    Samma som dagis o förskola, spelar ingen roll det är samma sak ändå

• Mandel

Behöver du en matvägrare så har vi en 6½ åring som inte äter så värst mycket...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • anemix

Jag har pseudotvillingar....2 killar med 9 mån & 29 dar emllenan. Bägge fullgångna. Finns oerhört lite artiklar om syskon födda så tätt. Ställer upp på en intervjuv då jag själv saknat artiklar o reportage kring detta

• Danitra
    anemix skrev 2011-03-20 21:00:02 följande:
    Jag har pseudotvillingar....2 killar med 9 mån & 29 dar emllenan. Bägge fullgångna. Finns oerhört lite artiklar om syskon födda så tätt. Ställer upp på en intervjuv då jag själv saknat artiklar o reportage kring detta
    Bra förslag! 
  • morochmer
    fostermamma skrev 2011-03-20 19:15:19 följande:
    Morochmer

Det är precis vad vi gör med några av barnen (uppfostrar) o värnar om de

Jag och mina "chefer" på soc kontoret använder oss av namnen fosterhem o fosterbarn så aldrig ens tänkt på det ?
    Samma som dagis o förskola, spelar ingen roll det är samma sak ändå
    Ursäkta ts. nu är vi helt ot.

jo, det spelar roll. det är därför det idag inte heter så längre. Menar du att detta undgått dig?  Idag heter det familjehem just för att man ska vara en familj åt barnet och det heter inte forsterbarn utan kort och gott barn eftersom det ej ska göras skillnad på biobarn och placerade. Vilket jag också reagerade starkt på i ditt första inlägg att du gjorde.
  • fostermamma

Morochmer
    Isåfall har det undgått kommunen vi jobbar åt med
    Du kan diskutera i min gästbok om du vill inte här

• Amazina
    morochmer skrev 2011-03-21 08:37:22 följande:
    Ursäkta ts. nu är vi helt ot.

jo, det spelar roll. det är därför det idag inte heter så längre. Menar du att detta undgått dig?  Idag heter det familjehem just för att man ska vara en familj åt barnet och det heter inte forsterbarn utan kort och gott barn eftersom det ej ska göras skillnad på biobarn och placerade. Vilket jag också reagerade starkt på i ditt första inlägg att du gjorde.
    Men ursäkta... Big deal!! Åh, vad irriterande!
  • juzze

Om du söker någon som gått igenom en förlossningsdepp så finns jag här. (även på nanoliten.blogg.se). Kul med föräldrapodden, hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Föräldrapodden söker intervjupersoner!