• muffins01

majs eller havrevälling??

Hjälp mig! vilken välling är bäst till en 6 månaders? vill gärna använda nestle eftersom vi alltid har haft NAN ersättning, men jag har bara hittat majsvälling i de? och den där godnatt vällingen. finns de vanlig havrevälling i nestle? men hur som helst, är den ena bättre än den andra? mättar mer osv?

• Svar på tråden majs eller havrevälling??
  • prinsesstårtan

Vi hade godnatt vällingen. Tror den är havre?

• muffins01

ja precis, den är havre. men tänkte om de finns nån vanlig havre välling som inte är godnatt? eller funkar de lika bra o ge majsvälling?

• prinsesstårtan

men vad gör det att den heter god natt? det går ju lika bra att ge på dan :) 

klart det går lika bra att ge majs som havre, det är ju en smaksak plus vad som funkar, vissa tål inte det ena eller det andra... 

• Snabeldrake

Testa och se vilken som funkar bäst. Vi körde med Nestlé välling. Godnatt då sonen gillade den bäst, han fick den även på morgonen. 

• Snabeldrake

Det är ju inte förbjudet att ge godnatt-välling på morgonen också eller vilken tid man nu vill bara för den heter just godnatt. Skrattande

• Ljuvliig
    Soffifi skrev 2011-03-18 21:32:15 följande:
    Majs är lite stoppande så magen kan strejka..
    Precis!
    Majs är stoppande och bra att ge till barn som är lösa av antingen magsjuka eller en vanlig magbakterie. =)
    Vi hade också NAN och gick till go natt vällingen och den funkar ju lika bra på dagen.. ;)
    För vid 8 mån blir det mild havre välling..
  • muffins01

hahaha ja va dumt.. klart man kan ge den på dagen oxå, tänkte inte så långt... hakade upp mig just på GODNATTTungan ute

• sommartjejen1

god n att vällingen är havre...jag har gett vår pojke det på kvällen och natten sen majsvälling på morgonen har fungerat bra

Svar på tråden majs eller havrevälling??