• jennyHI

GI Fas 1

Jag skulle vilja höra från er som håller på med GI. Jag har nyligen börjat men är lite suddig över vad man får äta under fas 1.

Jag försöker även hitta ngt bra recept på bröd med lågt gi värde. Är det någon som har ngt bra recept, eller vet ngn bra webbsida med recept?

• Svar på tråden GI Fas 1
  • Ioanna

GI fas 1 är ungefär som LCHF så googla det så finns det massor av recept och tips.

jag har kört GI/LCHF i tre månader nu och gått ner 7,5 kilo. släpp tanken på bröd och ät ägg i alla former, gröna grönsaker och protein. gillar du LCHF-tanken så äter du en hel del fett. läs på Olas blogg eller låna böcker på biblioteket. för trött för att skriva mer just nu men lycka till!

• jennyHI

tack. jag har faktiskt hållt på med GI sedan i januari, och gått ner 10 kg. Men jag ville göra något annorlunda, särskilt för min man som gärna tar en smörgås, då bakar jag hellre något som jag kan äta någon gång emellanåt också. Och jag tänkte att en smörgås kunde vara bra att äta innan man tränar också, så att man får lite mer energi.

Jag har en del av GI böckerna, så mycket mat blir därifrån, men mer recept är alltid välkommet så klart!

• Ioanna

aha, okej. 10 kilo, fasen vad bra!

. efter att jag postat igår så googlade jag vidare och fick se att det faktiskt finns bröd med mycket låg kolydratnivå se www.carbzone.se/low_carb_brod_nystart.html

jag har börjat ta en skiva Finn Crisp ibland, gillar att det knastrar lite, som har 3,4 g kolhydrater per skiva. saknar inte bröd så mycket men tuggmotstånd däremot.

www.helenesbaksida.blogspot.com/ - här brukar jag kika in ibland, hon har mycket recept bla på bröd.

lycka till!

Svar på tråden GI Fas 1